رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به تبیین برخی از پروتکل‌ها در بازگشایی مساجد در شب‌های قدر در قم پرداخت.
کد خبر: ۸۴۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۹ 13 May 2020

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: سخنان مقام معظم رهبری در جلسه ستاد بحران بسیار کارگشا بود خط و مسیر ما را روشن کرد و بخش‌نامه واضح و مشخص‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به پروتکل بازگشایی مساجد افزود: افراد بسیار مسن و بیماران قلبی عروقی دارای فشارخون و بیماران زمینه‌ای و بچه‌ها بهتر است در این مراسم شرکت نکنند، همچنین 25 درصد مساجد باید اشغال و فاصله‌گذاری یک متر باشد.

وی تصریح کرد: افراد دارای ماسک و دستکش در مراسم شب‌های قدر شرکت کنند، در این زمینه اجرای پروتکل‌ها و نظارت بر عهده روحانی، هیئت‌امنا و بسیج مساجد است.

قدیر عنوان کرد: مساجد باید دارای سیستم تهویه باشند و اگر مسجدی این مشخصات و فضای مناسب را ندارد و در سامانه ثبت‌نام نکرده با تشخیص مسئولان ستاد بحران نباید مراسم برگزار کنند.

وی گفت: در بحث کرونا در قم باید به نقطه متوسطه برسیم و سعی می‌شود آمار مبتلایان و بستری را دقیق بدهیم چون با سلامت روبرو هستیم، معیار ما بستری دو هفته قبل است و نشان می‌دهد با توجه به افزایش مراجعه‌کنندگان وارد مرحله پرخطر شدیم زیرا فاصله‌گذاری کم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: نباید اجازه بدهیم در قم دوباره دچار پیک شویم و همه باید پروتکل‌ها را رعایت کنند، 158 شهر در منطقه سفید قرار دارد و قم هنوز سفید نشده است.

وی تصریح کرد: در کشور انتقال ویروس به کمتر از یک رسید و ما در تلاشیم با جدیت پیرو فرمایش مقام معظم رهبری شب‌های قدر را برگزار کنیم، اما افراد پرخطر در این مراسم شرکت نکنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار