گزارشی از شورای آموزش و پروش قم؛
در اولین جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان قم که با حضور مسئولان در فرمانداری ترتیب یافت، از بازگشایی مدارس به‌عنوان مکمل آموزش‌های مجازی یاد شد و بر عدم الزام حضور دانش‌آموزان در مدارس و ضدعفونی روزانه مراکز آموزشی تاکید گردید.
کد خبر: ۸۴۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۶ 13 May 2020

به گزارش تابناک قم، مدیرکل آموزش‌وپرورش قم در ابتدای این جلسه، اظهار داشت: از روز شنبه بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه تمام مدارس قم با حضور کادر اجرایی و معلمان فعالیت‌های خود را از سر خواهند گرفت.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام ادامه داد: تا روز شنبه باید بسترهای آموزشی و بهداشتی لازم برای حضور دانش‌آموزان فراهم شود.

وی اضافه کرد: هیچ الزامی بر حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست و بازگشایی مراکز آموزشی صرفا برای افزایش کیفیت آموزش اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم اظهار داشت: ساعت بازگشایی مدارس و تعداد روزهای حضور دانش‌آموزان در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی گفت: برای رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی از والدین درخواست می‌کنیم در مقابل مدارس استان تجمع نکنند.

شیخ‌الاسلام افزود: سلامت دانش‌آموزان در اولویت اصلی آموزش‌وپرورش است و درصورتی‌که تعداد دانش‌آموزان یک کلاس از حد متوسط بیشتر باشد حضور دانش‌آموزان در روزهای دیگر هفته تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی عنوان کرد: بیشتر حجم کتاب‌های درسی دانش‌آموزان قم با آموزش‌های شبکه شاد به پایان رسیده و روند روان‌سازی متون درسی در حال انجام است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم ابراز داشت: تمام دانش‌آموزان برای حضور فیزیکی در مدارس باید از ماسک و دستکش استفاده کنند.

وی گفت: آموزش‌وپرورش قم با فعالیت مجدد سرویس مدارس نظر مساعدی ندارد و والدین با خودروهای شخصی خود دانش‌آموزان را تا مدارس راهی کنند.

شیخ‌الاسلام بیان کرد: مدارس دو شیفت استان در حدفاصل تعطیلی شیفت صبح و حضور دانش‌آموزان در شیفت عصر، ضدعفونی می‌شوند.

وی اظهار داشت: بازگشایی مدارس و حضور فیزیکی دانش‌آموزان در آن نباید لطمه‌ای به آموزش‌های مجازی شبکه اجتماعی شاد وارد کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: در رابطه با چگونگی برگزاری امتحانات نهایی هنوز تصمیمی اتخاذ نشده اما زمان امتحانات پایه نهم و دوازدهم با سایر مقاطع تحصیلی متفاوت است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم بیان کرد: در هیچ شرایطی حضور دانش‌آموزان مشکوک به کرونا در سطح مدارس قم امکان‌پذیر نخواهد بود.

تاثیر عمیق تعطیلی مدارس در پیشگیری از کرونا

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش قم نیز در ادامه، بیان کرد: از آغاز شیوع کرونا ده‌ها میلیون دانش‌آموز در سطح دنیا از آموزش‌های حضوری بازماندند.

محسن رمضان بیگی تاکید کرد: به باور ناظران و کارشناسان تعطیلی مدارس تاثیر عمیقی در کاهش و پیشگیری از شیوع کرونا داشته است.

وی افزود: به دلیل تاثیر زیاد مدارس در شیوع کرونا باید در بازگشایی مجدد این مراکز آموزشی حساسیت‌های لازم به خرج داده شود.

بازگشایی مدارس فقط برای رفع اشکال

رمضان بیگی یادآور شد: بازگشایی مدارس از روز بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه تا بیست و هفتم خردادماه به معنای رفع اشکال است و مدارس به شکل متداول خود فعالیت نخواهند کرد.

وی اظهار داشت: شرایط بهداشت اصول فردی در بازگشایی مدارس استان که برگرفته از پروتکل اصلی وزارت بهداشت است تا دو روز آینده در اختیاران مدیران مدارس قرار خواهد گرفت.

رمضان بیگی ابراز کرد: الزامی به حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس نیست و آموزش‌های اصلی همچنان در شبکه اجتماعی شاد دنبال می‌شود.

بازگشایی ۸۰۰ مدرسه در سطح شهر قم

وی عنوان کرد: ۸۰۰ واحد آموزشی سطح شهر قم برای بازگشایی مجدد مدارس و حضور ۲۶۵ هزار دانش‌آموز باید ضدعفونی و گندزدایی شود که در بازه زمانی ۷۲ ساعت باقی‌مانده اقدام دشواری خواهد بود.

رمضان بیگی ابراز کرد: هیچ دانش‌آموزی بیش از سه روز در طول یک هفته اجازه حضور در مدارس را نخواهند داشت.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش قم اظهار کرد: همچنین حداکثر ساعت حضور دانش‌آموزان در مدارس ۳ ساعت در طول هرروز است.

رمضان بیگی گفت: درصورتی‌که دانش‌آموزی با علائم مشکوک کرونا شناسایی شود با هماهنگی اولیا به یکی از مراکز درمانی قم معرفی خواهد شد.

بازگشایی کلاس‌های سوادآموزی قم از بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم نیز در بخشی از این جلسه، گفت:از روز شنبه بیست و هفتم اردیبهشت تداوم کلاس‌های سوادآموزی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا اضافه کرد: مدارس و کلاس‌های استان برای ازسرگیری دوره‌های سوادآموزی آماده‌سازی می‌شود.

وی عنوان کرد: قم شرایط مطلوبی در مساله سوادآموزی دارد و طرح‌های ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در این استان مانند گذشته دنبال شود.

ادامه تعطیلی مراکز آموزش آزاد و زبان

دبیر شورای آموزش‌وپرورش قم نیز در بخش پایانی این جلسه، اظهار داشت: از روز شنبه فقط مدارس استان اجازه فعالیت رادارند و مراکز آموزش آزاد و زبان همچنان تعطیل خواهند بود.

علی فیض ادامه داد: همچنین برای بازگشایی مدارس استثنایی و مهدهای کودک نیز هنوز مصوبه‌ای از ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر نشده است.

در پی شیوع بیماری کرونا که منجر به تعطیلی مدارس شد، وزارت آموزش‌وپرورش با تاکید بر ایجاد مدارس در فضای مجازی و استمرار فعالیت‌های آموزشی دانش‌آموزان در ایام تعطیلات مدارس، شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) را راه‌اندازی کرد.

جمعیت دانش‌آموزی قم در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ حدود ۲۶۵ هزار نفر است که در ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس ساماندهی شده‌اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار