آیت‌الله سبحانی:
آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ضمن بیان فضیلت و اعمال شب‌های قدر با اشاره به موضوع ویروس کرونا و گناهان بشر گفت: دعا کنیم خداوند منان از گناهان بشر بگذرد و این بیماری دفع شود.
کد خبر: ۸۵۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۷ 14 May 2020

به گزارش تابناک قم، این مرجع تقلید در سخنانی به اهمیت شب‌های مبارک قدر پرداخت و بیان داشت: همانطورکه زمین‌ها ازنظر فضیلت و برتری با یکدیگر تفاوت دارند مانند سرزمین مکه و کربلا که از اعتبار خاصی برخوردار است که در زمین‌های دیگر نیست، برخی ماه‌ها و زمان‌ها از شرافت خاصی برخوردار می‌باشد که در دیگر زمان‌ها نیست.

آیت‌الله سبحانی بابیان این‌که ماه رمضان ماه خدا است و اعتبار خاصی دارد که در ماه‌های دیگر نیست، یادآور شد: در این ماه سه شب به‌عنوان شب قدر محتمل، از اعتبار دیگری برخوردارند، و خداوند نیز می‌فرماید ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم.

وی ادامه داد: در شب قدر، سرنوشت عالم در حقیقت تعیین می‌شود و چه‌بهتر که انسان تصمیم بگیرد و در خود شرایطی ایجاد کند که سرنوشت او سال آینده همراه با سعادت باشد البته شب قدر، یک شب است اما مُردد بین سه شب است، چه‌بهتر هر سه شب را با احیا حفظ کنیم و در هرسه شب، دو رکعت نماز وارد شده که از آن غفلت نشود که در هر رکعت، سوره توحید هفت مرتبه خوانده می‌شود، این نماز را بخوانید و حاجت‌های خود را بخواهید تا خداوند منان این بلا را که دامنگیر بشر شده است، از سر بشریت رفع کند.

وی اضافه کرد: هرچند بشر به‌وسیله گناهانی که کرده و خون‌هایی که می‌ریزد، تا حدی مستحق چنین مواخذه است اما خداوند منان از گناهان بشر بگذرد و رحمت خود را بر همه بفرستد.

این مرجع تقلید با اشاره به ایام شهادت حضرت علی (ع)، گفت: امیرالمومنین در همان شب، وصایایی دارد که در نهج‌البلاغه به‌روشنی آمده است، یکی از نصایح حضرت، مساله ایتام است یعنی کسانی که در حقیقت گرسنه هستند.

آیت‌الله سبحانی با ذکر این مطلب که جهان به دو نیمه سیر و گرسنه تقسیم‌شده است، افزود: امیرمومنان درحالی‌که می‌خواهد آسمانی شود، سفارش ایتام را به ما می‌کند اما در آن شب هم به فرزندانش سفارش می‌کند که با قاتل من عادلانه رفتار کنید. به یک ضربت مرا کشته، به یک ضربت او را بکشید.

وی بیان کرد: اینجاست که راوی می‌گوید، علی کشته محراب است اما به خاطر عدل، خدا می‌داند اگر امیرمومنان هم مانند دیگران رفتار می‌کرد، این‌همه دشمن پیدا نمی‌کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار