بازرس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور با اشاره به تأکید استاندار قم مبنی بر اختصاص زمین تا پایان خردادماه برای ساماندهی کارگران گفت: با اختصاص این زمین در مساحت ۳۰۰ مترمربع، امیدواریم به‌زودی کارگران ساختمانی در قم ساماندهی شوند.
کد خبر: ۸۵۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۶ 14 May 2020

به گزارش تابناک قم، عباس شیری، با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا درکشور و استان قم سبب بیکاری اکثر کارگران شده است، اظهار داشت: طی جلساتی که با مسئولان استانی و خیرین استان داشتیم با خیریه کریمه اهل‌بیت(س) آشنا شدیم.

بازرس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور بیان کرد: بر اساس آماری که از کارگران ساختمانی استان در اختیار داریم حدود 5500 نفر از آن‌ها مستأجر هستند که با استثنایی تعداد فوتی‌ها و مستمری‌بگیران 5 هزار نفر باقی ماندند که به این افراد از سوی خیریه کریمه اهل بیت(س)، کارت هدیه 500 هزارتومانی داده شد که یا به‌صورت نقدی پرداخت و یا در قالب کارت هدیه بود.

وی با بیان آخرین وضعیت کارگران ساختمانی که براثر شیوع بیماری کرونا بیکار شده‌اند، گفت: وضعیت این کارگران مطلوب نبوده و باید توجه به این قشر از جامعه صورت بگیرد.

شیری سپس با گلایه از برخی خیرین که سر چهارراه‌ها و میادین اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی در میان کارگران می‌کنند، تأکید کرد: انتظار داریم خیرین به انجمن کارگران ساختمانی مراجعه و از طریق این انجمن کمک‌ها انجام شود.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم با تأکید بر لزوم حفظ شأن و حرمت کارگران در کمک‌رسانی و توزیع این بسته‌ها خاطرنشان کرد: خیرین می‌توانند به انجمن کارگران ساختمانی مراجعه و ما اسامی کارگران را در اختیارشان قرار می‌دهیم تا این بسته‌ها با حفظ شأن و منزلت آن‌ها در میانشان توزیع شود.

وی از توزیع 2500 بسته معیشتی در میان خانواده کارگران ساختمانی در قم خبر داد و گفت: انجمن کارگران ساختمانی اسامی تمامی کارگران را در اختیار داشته و اگر این کمک‌ها از طریق انجمن صورت بگیرد از چند بار گرفتن بسته‌های حمایتی جلوگیری خواهد شد.

شیری ابراز کرد: از 1100 نفر از کارگران ساختمانی که برای کار سر میادین می‌ایستند توسط انجمن کارگران ساختمانی ثبت‌نام به عمل آمد و به همه آن‌ها بسته حمایتی داده شد.

بازرس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور در ادامه به آخرین وضعیت ساماندهی کارگران ساختمانی اشاره و عنوان کرد: طی جلساتی که با اعضای شورای اسلامی شهر قم داشتیم در کمیسیون مربوطه مصوب شد زمینی در اختیارمان قرار دهند تا مجتمعی برای ساماندهی کارگران احداث و ساخته شود.

وی با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر اختصاص زمین تا پایان خردادماه تصریح کرد: با اختصاص این زمین در مساحت 300 مترمربع، امیدواریم به‌زودی کارگران ساختمانی در قم ساماندهی شوند.

شیری در پایان خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور مراسمات رسمی در هفته کارگر نداشتیم اما از آن‌ها به‌صورت ویژه تجلیل به عمل آمد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار