آیت الله سعیدی:
امام جمعه قم با تأکید بر این که رزمایش مواسات و همدلی جلوه ای از تحقق جامعه علوی و فاطمی است، گفت: ولایت مداری علاوه بر قلب، به اظهار در زبان و عمل نیز ثابت می‌شود که کمک به محرومان از همین قبیل است.
کد خبر: ۸۵۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۱ 14 May 2020

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در همایش «تجلیل از مدافعان سلامت و پرچمداران مواسات و همدلی» که در مصلی قدس برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز ضربت خوردن امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: امت ما با اقتدا به آن امام بزرگوار هم در مجالس عزاداری با رعایت مسائل بهداشتی شرکت می کنند و هم با احسان ها و نیکوکاری های خودشان یکی از جلوه های بسیار قابل تقدیر این ایام را رقم زدند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: کاری که امروز از طرف آستان قدس رضوی در قم انجام می‌ شود جلوه ای از همین ابراز محبت ها و ولایت مداری ها است.

وی عنوان کرد: ما در دستورات دینی خودمان از دو عنصر تولی و تبری یاد می‌ کنیم و توصیه می‌ کنیم مردم را به ولایت مداری و عشق و علاقه به اهل بیت(ع) و هم اظهار برائت و بیزاری از دشمنان آنها؛ این دو تکلیف الهی اولا ریشه در قلوب ما دارد یعنی بزرگان و متولیان امور دینی احکام شرع به ما آموخته اند که جایگاه اولی تولی و تبری، در قلب است.

آیت الله سعیدی با بیان این که انسان باید در دل خود نسبت به اولیاء خدا از جمله امام عصر(عج) اعتقاد و باور را داشته باشد، گفت: هرکار دیگری که از ولایت مداران سر می‌ زند بر اساس این ریشه است و بر اساس این نهاد عزیز و عظیم در قلب و جان ما است و بعد هم از ما خواسته اند که این را بگوییم و خود را علوی و فاطمی معرفی کنیم و خود را در این سنگر بنمایانیم.

وی افزود: در مرحله سوم از ما خواسته شده که عملا ولایت مداری خود را نشان بدهیم و لذا در مرحله قلب و جان ما از خدا خواسته ایم که «اللهم زد فی قلوبنا محبة امیرالمؤمنین(ع) و ائمه المعصومین» اگر باور و اعتقاد به این ذوات مقدسه در دل داشته باشیم ظرفیت های ما افزون می‌ شود و بعد هم با اظهار محبت و سپس با عمل خود ولایت مداری را نشان می دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قم در ادامه با تأکید بر این که برائت از دشمنان نیز از مسائل اصلی دین محسوب می‌شود، عنوان کرد: این شب هایی که آنها را پاس می‌ داریم که محور آنها امیرالمؤمنین(ع) و امام زمان(عج) هستند، دو ذکر در مفاتیح به عنوان اذکار مشترک در این سه شب بیان شده که 100 مرتبه استغفار و 100 مرتبه لعن بر قاتلان امیرالمؤمنین(ع) از جمله آن است.

وی با اشاره به این که جریان های انحرافی ضربات زیادی به پیکره اسلام وارد کردند، بیان داشت: آنها جریانی بودند که در آن زمان شکل گرفتند و تنها یک نمونه کار آنها به شهادت رساندنن امیرالمؤمنین(ع) بود، بنابراین هر موقع حق تابناک تر باشد، ضربات و مبارزات دشمنان هم پیچیده تر است.

آیت الله سعیدی بیان داشت: نکته ای که طبری اهل سنت نقل کرده است این است که وقتی امام مجتبی(ع) می‌ خواستند، ابن ملجم را قصاص کند، ابن ملجم گفت من یک حرف سری با شما دارم ولی حضرت قبول نکردند و خطاب به افراد حاضر فرمودند شرارت این فرد به حدی است که می‌ خواست وقتی من گوش خود را نزدیک دهان ابن ملجم بردم، گوش مرا با دندان بکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروز هم این افراد در قالب وهابی ها و تکفیری ها حضور دارند، همانطور که محبان اهل بیت(ع) در طول تاریخ بوده اند و امروز این کار پربرکتی که از سوی آستان قدس رضوی مشاهده می‌ کنید جلوه ای از همان ابراز محبت و ولایت است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که ما در اعتقاد و باور و هم در اظهار محبت و هم در عمل خدمت گذار اهل بیت(ع) هستیم، یادآور شد: ما برکات آنها را به جامعه با افتخار می‌ بریم و از این که خدمت گذار مردم هستیم، افتخار می‌ کنیم همچنانکه در ایام کرونا با همه سختی هایی که به وجود آمد کارهای خیر و خدمات زیادی از سوی مردم صورت گرفت و هیچ جای دنیا این مقدار همکاری و همدلی مردم دیده نشد.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: این همدلی و انسجامی که بین مردم و خدمت گذاران شان هست یکی از برکاتی است که باید قدر بدانیم یعنی دستاورد بزرگ این ایام با محوریت ولی فقیه حضرت آیت الله خامنه ای و رهنمودهای حضرت امام(ره) و خون پاک شهیدان، باقی ماندن این مکتب علوی و فاطمی است.

آیت الله سعیدی یادآور شد: انعکاس این خبرها از سوی فضای مجازی، خبرگزاری ها و رسانه ها و مطبوعات خیلی ارزش دارد و امیدواریم با همین همت با اعتقاد و باوری که دارید زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار