وزیر راه خبر داد:
شرایط لازم برای اتصال حرم‌های مقدس ایران در قم و مشهد سمت نجف از طریق آزادراه فراهم‌شده است. رایزنی‌های لازم برای احداث ۳۵۴ کیلومتر مسیر آزادراهی از مرز مهران تا نجف انجام شده و توافقات برای آزادراه شریانی در این هفته انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۶ 12 June 2020

به گزارش تابناک قم، وزیر راه و شهرسازی گفت: رایزنی‌های لازم برای احداث ۳۵۴ کیلومتر مسیر آزادراهی از مرز مهران تا نجف انجام شده و توافقات برای آزادراه شریانی در این هفته انجام می‌شود و این منهای آزادراهی است که از مرز مهران ادامه دارد.

محمد اسلامی در آئین آغاز عملیات اجرایی آزادراه قم- سلفچگان- راهجرد- اراک "شهید قاسم سلیمانی" اظهار داشت: مردمی‌کردن اقتصاد یکی از راهبرد‌های مهم در تحقق اقتصاد‌مقاومتی است، به همین علت در بسیاری از پروژه‌ها در مسیر احداث آزادراه‌ها و ایجاد شبکه‌های ارتباطی از توان و ظرفیت بخش خصوصی بهره می‌بریم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این پروژه به نام شهید سردار قاسم سلیمانی مزین شده که نام او، لرزه بر تن استکبار می‌انداخت و خون وی ریشه استکبار را می‌خشکاند. اجرای این پروژه به دست شرکت توانمندی عملیاتی می‌شود، در جهت توسعه روزافزون، واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران کارآمد و توانمند و دارای اهلیت، در اولویت است.

اسلامی بیان کرد: آزادراه قم- سلفچگان- راهجرد- اراک یکی از محور‌های مهم آزادراهی کشور است که علاوه حمل و نقل زائران، در توسعه توان ترانزیتی و تجاری میان ایران و عراق دارای جایگاه مهمی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم نیز آزاده راه تبریز به مرند به طول ۶۰ کیلومتر است که در بخش ترانزیتی دارای اهمیت است و از ظرفیت شرکت پیمانکاری در اجرای آن بهره گرفته‌ایم و ۵ درصد پیشرفت ماهانه برای آن برنامه ریزی شده بود که به ۹ درصد ارتقا یافت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تحقق پروژه آزادراه در روان‌سازی و بهبود ترافیک موثر است، عنوان کرد: شرایط لازم برای اتصال حرم‌های مقدس ایران در قم و مشهد سمت نجف از طریق آزادراه فراهم‌شده است.

اسلامی گفت: رایزنی‌های لازم برای احداث ۳۵۴ کیلومتر مسیر آزادراهی از مرز مهران تا نجف انجام شده و توافقات برای آزادراه شریانی در این هفته انجام می‌شود و این منهای آزادراهی است که از مرز مهران ادامه دارد.

وی افزود: در کابینه جدید تلفنی با وزرای مربوطه در عراق گفتگو کردیم و از نحوه مذاکرات مشخص است که زمینه برای پبوستن راه حرم‌ها از قم به نجف فراهم است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: یکی از معضلات جدی که همواره بابت آن مورد سئوال واقع می‌شویم که چرا پروژه‌ها در زمان طولانی انجام می‌شود؛ وجود معارض است، گاهی برای انجام یک پروژه تا سه سال زمان در جهت رفع معارض زمان صرف و حتی کار به شکایت کشیده می‌شود.

اسلامی ادامه داد: امیدواریم با همراهی مسئولان و دستگاه قضائی این موانع با سرعت بیشتری رفع شود، اجرای پروژه در زمان بندی مناسب سبب صرفه‌جوئی اقتصادی و ارائه خدمت بیشتر به جامعه است و باید در این باره پشتیبانی خوبی در عملیاتی شدن پروژه‌ها اتفاق بیفتد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار