معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: دریاچه نمک قم، ظرفیت بی‌نظیری در سرمایه‌گذاری و تحول اقتصادی است که نباید از کنار این ظرفیت، به راحتی گذشت.
کد خبر: ۸۶۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۳ 12 June 2020

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری در کارگروه ویژه دریاچه نمک که در سالن امام جواد(ع)استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مطالعات دریاچه نمک، هنوز کامل و جامع نیست و باید از نظر منطقه جغرافیایی و محدودیت‌های ایجاد شده از جمله استقرار استخرها به طور کامل و دقیق بررسی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: دریاچه نمک قم، ظرفیت بی‌نظیری در سرمایه‌گذاری و تحول اقتصادی است که نباید از کنار این ظرفیت، به راحتی گذشت.

وی بیان کرد: باید منافع اقتصادی دریاچه نمک را در رابطه با سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار داد، در این باره نقشه راه مشخص است و تصمیمات لازم باید اتخاذ شود، در این خصوص مطالعات یکپارچه و شناخت خلاء‌های مطالعاتی ضرورت دارد تا بتوان به مطالعه یکپارچه رسید.

غضنفری خاطرنشان کرد: به دنبال بسته‌ای از بهره برداری و استفاده جامع از این ظرفیت هستیم تا در استخراج محصولات معدنی و گردشگری و بخش های دیگر اقتصادی نیز بتوانیم موفق باشیم.

وی گفت: وقتی یک سرمایه گذار در اجرای طرحی مراجعه می‌کند به دنبال استفاده جامع از این ظرفیت است و اگر ظرفیت‌ها به خوبی ارزیابی شود، فرصت‌های اقتصادی خوبی در انتظار استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: در حوزه مدیریتی استان اگر می‌خواهیم منافعی برای قم ایجاد شود، دارای مسئولیت نیز هستیم و باید در رفع موانع همت کنیم.

وی تصریح کرد: نباید منابع طبیعی و محیط زیست همه روزنه‌ها را به سمت سرمایه‌گذاری ببندد و مشکلات عدیده‌ای را فراروی سرمایه‌گذاران قرار دهند، بلکه باید مسیر سرمایه گذاری را تسهیل کنیم.

غضنفری بیان کرد: بخشی از کار بر عهده ماست و باید مشکلات را پیش روی سرمایه گذاری برداشت، به ویژه در طرح دریاچه نمک باید سرمایه گذاران نیز مطالعات را انجام دهند و نتایج را اعلام کنند تا گزارش در کمیته فنی پالایش شود و به نتیجه برسیم و پیرامون آن در کارگروه تصمیم گرفته شود.

وی عنوان کرد: کارگروهای متفرقه باید ادغام شوند تا بهتر بتوان در اطلاع رسانی و جمع بندی نتیجه رسید و بهتر تصمیم گیری شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار