در شاخص کتابخانه‌های استان به ازای هر هزار نفر یازده مترمربع کتابخانه کمتر داریم و یا اماکن روباز 190 به 363 بوده و اماکن سرپوشیده 60 به 104 است. از مسئولان می‌خواهیم که نسبت به این اولویت‌ها توجه جدی داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲ 21 June 2020

به گزارش تابناک قم، عضو هیئت‌رئیسه مجلس با تأکید بر در نظر گرفتن اولویت‌ها در تخصیص بودجه از سوی مدیران استانی گفت: از مسئولان می‌خواهیم که نسبت به این اولویت‌ها توجه جدی داشته باشند.

احمد امیرآبادی فراهانی در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن کرامت استانداری، اظهار داشت: مدیران استان باید روی شاخص‌های مشخص‌شده از سوی سازمان برنامه دقت داشته باشند چراکه این شاخص‌ها در مقایسه وضعیت استان قم و کشور می‌تواند راهنمای استان در تعریف و تعیین شاخص‌ها باشد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نسبت سرانه حوزویان در کشور به نسبت سرانه استان کمتر بوده و این نسبت یازده به هشت است، افزود: در شاخص تراکم دانش‌آموزی در کلیه مقاطع کشور 23 به 35 هستیم که باید در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد.

به گفته امیرآبادی فراهانی در شاخص کتابخانه‌های استان به ازای هر هزار نفر یازده مترمربع کتابخانه کمتر داریم و یا اماکن روباز 190 به 363 بوده و اماکن سرپوشیده 60 به 104 است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شاخص نقاط حادثه‌خیز موجود استان قم نسبت به شناسایی‌شده نسبت به کشور عقب‌تر بوده و این شاخص زیر یک است.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد قم 12.25 بوده و در کشور 18 است، اضافه کرد: مدیران استان باید به این شاخص‌ها توجه داشته باشند و باید بدانند برای تصمیم‌گیری برای مردم قم چه شاخص‌هایی در اختیار داریم و بر اساس این شاخص‌ها اقدام به برنامه‌ریزی و تخصیص بودجه کنیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس ‌‌با بیان اینکه استان قم در امر گازرسانی جزو استان‌های سبز است، ادامه داد: وضعیت آسفالت جاده‌های استان بسیار بهتر از کشور است همچنین برق‌رسانی به روستاها به‌صورت کامل انجام‌شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

امیرآبادی فراهانی در پایان با تأکید بر در نظر گرفتن اولویت‌ها در تخصیص بودجه خاطرنشان کرد: از مسئولان استان می‌خواهیم که نسبت به این اولویت‌ها توجه جدی داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار