مشاور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به تشکیل قرارگاه 19 دی به دستور نماینده ولی فقیه در استان قم برای رسیدگی به امور فرهنگی قم گفت: در این قرارگاه 28 دستگاه دولتی و غیردولتی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گردهم آمده‌اند.
کد خبر: ۸۶۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴ 21 June 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر حسینی‌نژاد در حاشیه دیدار مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای توجه ویژه به وضعیت فرهنگی قم، اظهار کرد: قم سال‌هاست که مورد هجمه فرهنگی دشمن قرار گرفته و در این شهر نیازمند توجه ویژه‌تری نسبت به موضوعات فرهنگی هستیم.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه ۱۹ دی به دستور آیت‌الله سعیدی برای رسیدگی به امور فرهنگی قم گفت: متأسفانه به خاطر وضعیتی که در فضای مجازی وجود دارد تا حدودی وضعیت از کنترل همه خارج شده اما قابل اصلاح و مدیریت است چراکه در قرارگاه ۱۹ دی ۲۸ دستگاه دولتی و غیردولتی گردهم آمده‌اند تا وضع شهر را در حوزه عفاف و حجاب مدیریت کنند.

مشاور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه هنوز کار عملی جامعی صورت نگرفته و برای تحقق این هدف مردم و دستگاه‌های مرتبط باید پای کار بیایند، افزود: شهرداری تاکنون کمک زیادی داشته است و انتظار می‌رود که در کنار ما بار سنگین‌تری را بر عهده داشته باشد.

وی به برخی از طرح‌هایی که در راستای گسترش عفاف و حجاب در قم دنبال می‌شود اشاره و خاطرنشان کرد: باید در قم برای افرادی که علاقه‌مند به لباس عفیفانه هستند یک پاساژ اختصاص داده شود تا حتی مردمی که از شهر‌های دیگر به قم می‌آیند مرکزی برای این نوع لباس‌ها داشته باشند و به راحتی بتوانند این لباس‌ها را تهیه کنند.

حسینی نژاد افزود: بحث دیگر تبلیغات شهری در اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و و معابر شهری در راستای ترویج عفاف و حجاب است که نیاز به همکاری بیشتر با شهرداری دارد.

وی با بیان اینکه دشمن شهر قم را هدف قرار داده است، ادامه داد: ما انتظار داریم که چهره شهر قم به عنوان شهری که حرم اهل‌بیت(ع) است و مرکز مراجع و طلاب علوم دینی و خواستگاه انقلاب است غیر از شهرهای دیگر باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار