در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد مراجعه در بیمارستان‌های استان هستیم به‌طوری‌که از ۸۰ نفر در چند روز قبل به ۱۶۰ نفر در تاریخ دیروز در بیمارستان کامکار رسیده که این نگران کننده است و این زنگ خطر است.
کد خبر: ۸۶۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۲ 24 June 2020

به گزارش تابناک قم، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی قم گفت: ۴۴ درصد افرادی که در قم به صورت سرپایی از آنها تست گرفته شد، نتیجه آنها مثبت بود که باید مراقب باشیم چرا که همه این افراد در بیمارستان‌ها بستری نشده و در خیابان، ادارات و ... در حال تردد بوده و می‌توانند ویروس را منتقل کنند.

محمدرضا قدیر سه‌شنبه ۳ تیر در برنامه گفتگوی ویژه خبری به آخرین وضعیت کرونا در استان قم اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد مراجعه در بیمارستان‌های استان هستیم به‌طوری‌که از ۸۰ نفر در چند روز قبل به ۱۶۰ نفر در تاریخ دیروز در بیمارستان کامکار رسیده که این نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی قم عنوان کرد: اگر در دو هفته گذشته تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های قم دو رقمی شده بود و حتی در برهه‌ای به ۸۰ نفر نیز رسیده بود، امروز شاهد هستیم که ۱۴۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری بوده و این زنگ خطر است.

وی با تاکید بر پرهیز از سفر کردن گفت: یکی از راه‌های انتقال که بسیار نیز می‌تواند خطرناک باشد، مسافرت رفتن به ویژه مسافرت به مناطق قرمز یا حضور افرادی از مناطق قرمز به قم است که از همه مردم درخواست می‌کنیم که رعایت کرده و حتی اگر کسی می‌گوید که می‌خواهم به قم بیایم، از او بخواهید که در همان محل زندگی خود بماند.

قدیر افزود: روز گذشته ۲ تیر یک مورد فوتی مربوط به کرونا در قم داشتیم که یک خانم میانسال بود و از طریق اقوامشان که از یک منطقه قرمز به قم سفر کرده بود، مبتلا و متاسفانه جان خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی قم یادآور شد: همچنین برگزاری مراسم‌ عروسی و عزا نیز از دیگر مسائلی است که روند ابتلا را گسترش می‌دهد و از مردم درخواست می‌کنیم رعایت کرده و در این مراسم شرکت نکنند.

وی افزود: تا قبل از اردیبهشت۹۹، ۸۰ درصد مردم تمامی مسائل بهداشتی را رعایت می‌کردند اما امروز به کمتر از ۳۰ درصد رسیده و این زنگ خطری برای استان است.

قدیر با انتقاد از افزایش حضور ماشین‌هایی با پلاک‌های دیگر استان‌ها به ویژه استان‌های قرمز در قم خاطرنشان کرد: مردم قم همواره نشان داده‌اند که مهمان نواز بوده و از مهمان استقبال می‌کنند اما این ایام وقت مهمانی رفتن، مسافرت رفتن و پذیرایی از مهمانان دیگر استان‌ها نیست و باید به مهمانان بگوییم که در ایام بعد از کرونا به قم سفر کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار