حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مؤمنی با اشاره به ادعای حجت‌الاسلام و المسلمین محقق داماد در زمینه فعالیت طلاب تصریح کرد: به تازگی فردی مدعی شده است که طلاب فقط به حرم و جمکران چسبیده‌اند و این در سنت جد و پدر ما نبوده است. خطاب به ایشان می‌گوییم ما شما را در قم به‌ ویژه در حوزه و میان مردم کم دیده‌ایم.
کد خبر: ۸۷۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 03 July 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین «سیدحسین مؤمنی» در نشست گروه‌های مردمی قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که عصر روز گذشته در مجتمع شهر آفتاب برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: ایمان اگر همراه با عمل شود دارای ارزش می‌شود، در زمینه علم نیز همین‌گونه بوده و باید با عمل باشد.

وی با بیان این‌که ایمان کامل، ایمانی است که با جهاد همراه باشد؛ افزود: اگر انسان مؤمن باشد ولی در کارهای جهادی حضور نداشته باشد، این فرد به ایمان حقیقی دست پیدا نمی‌کند و نمی‌توان وی را مجاهد خطاب کرد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: جهاد از پایه‌های ایمان است و طبق آیه قرآن کریم ایمان مساوی با جهاد، هجرت و نصرت است و اگر این موضوعات با یکدیگر محقق شد می‌توان فرد را مؤمن خطاب کرد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مؤمنی عنوان کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند ایمان چهار رکن دارد که شامل صبر، یقین، عدل و جهاد می‌شود، صبر قوت ایمانی و استقامت است و گاهی صبر در مصیبت و گاهی در معصیت است و بدون تحقق صبر انسان نمی‌تواند به درجات بالای ایمان دست پیدا کند.

وی با اشاره به ادعای حجت‌الاسلام و المسلمین محقق داماد در زمینه فعالیت طلاب تصریح کرد: به تازگی فردی مدعی شده است که طلاب فقط به حرم و جمکران چسبیده‌اند و این در سنت جد و پدر ما نبوده است. خطاب به ایشان می‌گوییم ما شما را در قم به‌ ویژه در حوزه و میان مردم کم دیده‌ایم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: جناب محقق داماد شما دکتر هستید ولی چگونه به خود اجازه می‌دهید به طلاب این‌گونه تاخت‌ و تاز کنید!؟ چگونه مدعی هستید طلاب درس را رها کرده و به حرم و جمکران چسبیده‌اند!؟ این شخص چگونه پایان‌نامه طلاب را نادیده می‌گیرد!؟

مؤمنی افزود: از آقای محقق داماد دعوت می‌کنم به قم بیایند و در گروه‌های جهادی حضور پیداکرده و مشاهده کنند که طلاب در عرصه‌های مختلف حضور جدی دارند.

وی گفت: شخصا در غسالخانه‌های قم، تهران، مشهد و اصفهان حضور پیدا کردم و از نزدیک شاهد زحمات بی‌نظیر طلاب عزیز بودم، طلاب خانم و آقا در غسالخانه‌ها اموات کرونایی را تغسیل می‌دهند این اقدام را کمتر کسی حاضر می‌شود انجام دهد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مؤمنی با اشاره به ارزش و جایگاه جهاد در دین اسلام عنوان کرد: جهاد یعنی مبارزه که در کتاب جهاد مقام معظم رهبری به زیبایی تعبیر شده است، دشمن تلاش می‌کند اقتصاد و اعتقاد ما را مورد هجمه قرار دهد ولی طلاب با فعالیت‌های جهادی سبب شدند دشمن در اهداف شوم خود ناکام بماند.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ ناب حسینی را باید در فعالیت‌های جهادی حاکم کرد، خاطرنشان کرد: «روحیه حسینی» در گروه‌های جهادی باید تقویت شود و اگر قرار است اقدامی شود باید با توجه به این دو مطلب باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار