مصرف گاز سی ان جی در استان قم بالاتر از متوسط کشوری است، 40 جایگاه فعال سی ان جی در استان قم داریم که ظرفیت برخی تغییر می کند و برخی از ظرفیت ها بلا استفاده مانده و اگر 50 درصد مصرف بیشتر شود پاسخگو خواهند بود.
کد خبر: ۸۷۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۹ 26 July 2020

به گزارش تابناک قم، مدیر نفت منطقه قم با بیان اینکه مصرف گاز سی ان جی در استان قم بالاتر از متوسط کشوری است، گفت: ۴۰ جایگاه فعال سی ان جی در استان قم داریم و اگر ۵۰ درصد مصرف بیشتر شود پاسخگو خواهند بود.

سید محمود طاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات پخش فرآورده های نفتی منطقه استان برگزار شد، با ذکر این مطللب که 4 کارگاه مجاز در استان قم وظیفه دوگانه سوز کردن خودروها را برعهده دارند، گفت: در زمینه دوگانه سوز کردن خودرو مالک باید اطلاعات خود را به سامانه بدهد چون ممکن است اطلاعات نادرست ثبت شود و متقاضی با مشکلات روبرو شود، نکته ای که رسانه ها باید روی آن تاکید کنند رایگان بودن این طرح است.

مدیر نفت منطقه قم، افزود:1 میلیون و 460 هزار خودرو در کل کشورمجوز گازسوز کردن دریافت کردند. این طرح در استان قم استقبال نشده است، استان هایی که در این زمینه سرعت عمل داشته باشند و فضا برای خودروها ایجاد شود از این امکانات بهره مند می شوند و زمان و تعداد خودروها محدود نیست.

2700 خانوار قمی از گاز مایع استفاده می کنند

طاهری عنوان کرد: پس از طرح بنزین در آبان ماه 98 دچار نابسامانی هایی در زمینه گاز مایع شدیم، جامعه هدف در زمینه گاز مایع در قم زیاد نیستند و 2800 خانوار مصرف کننده داریم، برخی صنوف هستند که دسترسی به گاز طبیعی نداشته و مجبور به استفاده از گاز مایع و کپسول هستند و موظف بوده گاز مایع را با نرخ مصوب در اختیار آنها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه 10 استان در کشور به عنوان پایلوت انتخاب شده تا طرح گاز مایع را اجرا کنند، افزود: سال 96 و همچینن سال 97 همکاران بنده در قم موضوع توزیع نفت سفید را انجام دادند و طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع براساس آن اجرایی می شود.

مدیر نفت منطقه قم گفت: در بخش حمل و نقلی وظیفه ای برای توزیع گاز مایع نداریم و در سبد مصرف حمل ونقلی گاز مایع تعریف نشده است ولی با توجه به تفاوت نرخ و اینکه افرادی که نمی توانند کارت بنزین دریافت کنند ودچار مشکلات هستند ازاین گاز استفاده می کنند.

طاهری عنوان کرد: وزارت نفت این وظیفه را دارد که یک حامل انرژی معمول را در اختیار مصرف کننده قرار دهد و ممکن است یک روز در کشورمان همه این حامل های انرژی را روی میز قرار داده و گفته شود که انواع فرآوردهایی که شامل مواد نقتی است استفاده شود ولی امروز این توانایی وجود ندارد.

مدیر نفت منطقه قم با بیان اینکه 2800خانوار در قم مصرف کننده گاز گرمایشی و پخت و پز هستند، ادامه داد: بقیه مصرف کننده های این گاز نیز صنوف هستند و اصنافی که متصل به گاز طبیعی نیستند و هنگامی که در سامانه ثبت نام کنند استعلام گرفته می شود که گاز متصل است یا خیر و براساس پاسخ عمل می کنیم.

بیش از 98 درصد تاکسی های استان قم گازسوز هستند

طاهری عنوان کرد: بیش از 98 درصد تاکسی ها در استان قم گاز سوز هستند و همچنین در کل کشور بیش از 95 درصد خودردوها گاز سوز هستند در این مقطع شرایطی فراهم شده تا خودروهایی که از این ظرفیت برخودار نبوده و با توجه به گران شدن بنزین اقدام به گازسوز کردن خودرو کنند.

وی مصرف گاز سی ان جی در استان قم را بالاتر از متوسط کشوری دانست و تصریح کرد: 40 جایگاه فعال سی ان جی در استان قم داریم که ظرفیت برخی تغییر می کند و برخی از ظرفیت ها بلا استفاده مانده و اگر 50 درصد مصرف بیشتر شود پاسخگو خواهند بود.

مدیر نفت منطقه قم خاطرنشان کرد: جایگاه های سی ان جی هزینه مصرف برق بسیار زیادی دارد و در زمانی که تردد کم است این جایگاه ها به تجهیزات خود استراحت می دهند و این موضوع منطقی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار