معاون استاندار قم از پیش‌بینی پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل بیمارستان مادر خبر داد و گفت: تا امروز دو مرحله از تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از ۵۰ میلیارد پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۸۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ 29 July 2020

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی با اشاره به شرایط ایجاد شده در زمان شیوع ویروس کرونا در استان قم اظهار داشت: این ویروس تمام دنیا را تحت تأثیر قرار داده و بدون داشتن پیشینه درمانی و تاریخی، کشورها را وارد مرحله درمان و مبارزه با این ویروس شدند.

وی به تشکیل ستاد بحران در ساعت اولیه تأیید شیوع ویروس کرونا در کشور و در شهر قم اشاره کرد و افزود: نخستین دستور استاندار قم به‌عنوان رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، اطلاع‌رسانی دقیق به مردم و حضور تمام مسئولان و مدیران شهر و استان در جلسات ستاد مقابله با کرونا و ستاد مدیریت بحران بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، با اشاره به ممنوعیت فعالیت بخش‌های مختلف در استان و کشور گفت: با شیوع ویروس و اعلام تعطیلی بسیاری از فعالیت‌ها اقتصادی، حوزه عمران نیز تحت تأثیر قرارگرفته و بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی در شهر متوقف شد.

وی با تاکید بر اینکه ارائه بعضی از خدمات مانند آب و برق غیرقابل توقف است، گفت: باوجود توقف بسیاری از فعالیت‌ها، بعضی بخش‌ها به‌صورت شبانه‌روزی ارائه خدمات کرده و هیچ مشکلی در بخش‌هایی مانند آب که مصرف آن به علت رعایت نکات بهداشتی بالا رفت در قم نداشتیم.

بهشتی با اشاره به بهره برداری از دو بیمارستان فرقانی و شهدا در سال‌های گذشته گفت: ساخت دو بیمارستان خاتم (هزار تخت خوابی) و فوق تخصصی نور آغاز و در حال اجرا است اما بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) با ۹۰ درصد پیشرفت و بیمارستان مادر با ۹۵ درصد پیشرفت به دلیل مشکلات مالی و اعتباری متوقف‌شده بود.

معاون استاندار اعتبار موردنیاز برای تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان امیرالمؤمنین را بالغ‌بر ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پس از اختصاص بودجه لازم، با کمک دانشگاه علوم پزشکی، ظرفیت خیرین استان و نیروهای جهادی تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان آغاز و از ۱۷ تیرماه به‌صورت رسمی و با همه ظرفیت وارد چرخه درمان استان قم شد.

وی با اشاره به برآورد ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل بیمارستان مادر در منطقه پردیسان گفت: تا امروز دو مرحله از تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از ۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده‌شده و عملیات ساخت از حدود یک ماه و نیم پیش بعد از نخستین تخصیص مجدد آغازشده و به‌زودی با اتمام بیمارستان مشکلات درمانی منطقه پردیسان نیز حل خواهد شد.

گفتنی است بیمارستان مادر قم توسط بخش خصوصی در منطقه پردیسان ساخته شده و ظاهراً آخرین مراحل آماده سازی را طی کرده که در صورت آغاز فعالیت ۲۲۰ تخت به ظرفیت بیمارستانی قم اضافه خواهد کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار