مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: روز گذشته(هفتم مردادماه) به دلیل افزایش دمای هوا و رشد مصرف، ۲ مرحله به دلیل احتمال خطر خاموشی گسترده در شبکه سراسری، دستور خاموشی برای قم صادر شد.
کد خبر: ۸۸۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴ 29 July 2020

به گزارش تابناک قم، قم مهدی آهنین‌پنجه روز چهارشنبه در گفت‌وگویی بابیان اینکه روز گذشته قم با دمای ۴۶ درجه یکی از گرم‌ترین روزهای خود را سپری کرد، اظهار داشت: کمینه دما نیز در این روز به ۲۸ درجه سانتی‌گراد رسید و این بدان معناست که برای رسیدن به دمای سطح آسایش محل کار یا منزل باید وسایل سرمایشی به‌صورت ۲۴ ساعته روشن باشد.

وی با اشاره به رشد شدید مصرف برق درنتیجه افزایش دمای هوا گفت: همین امر کاهش راندمان تاسیسات و تجهیزات برق را به دنبال دارد و منجر به اختلال‌هایی در شبکه ازجمله فیوز سوزی، پارگی کابل و درنهایت قطعی برق می‌شود.

وی با یادآوری اینکه در روز گذشته ۲ مرحله به دلیل احتمال خطر خاموشی گسترده در شبکه سراسری (بلک اوت) دستور خاموشی برای قم صادر شد، خاطرنشان کرد: البته به دلیل همکاری مشترکان و قرارگیری قم در محدوده سبز مصرف برق، خاموشی اضطراری اعمال نشد.

وی درعین‌حال همکاری مستمر مردم در استفاده بهینه از برق و رعایت راهکارهای مدیریت مصرف را مانع از خاموشی اضطراری دانست و یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون با همکاری مشترکان قطعی برنامه‌ریزی‌شده و نوبتی در استان نداشتیم.

آهنین‌پنجه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولید برق در کشور با تمام ظرفیت بیان کرد: در حال حاضر نیروگاه‌های آبی کشور نیز در مدار تولید قرار دارند اما به دلیل محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد اگر همکاری‌ها تداوم نداشته باشد خاموشی‌های نوبتی دور از ذهن نیست.

وی در پایان ضمن قدردانی از همکاری مشترکان در کاهش مصارف خود و استفاده بهینه از برق، بر ضرورت ادامه این همکاری‌ها برای گذر از روزهای گرم تابستان امسال تاکید کرد.

در حال‌حاضر بیش از ۵۷۰ هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد؛ ۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار