با توجه به اینکه قم جزو استان های با وضعیت سفید در خصوص کرونا نیست مراسمات دعای عرفه و نماز عید قربان در استان برگزار نمی شود. طبق نظر دانشگاه علوم پزشکی قم با افزایش آمار مبتلایان به کرونا طی روز های اخیر وضعیت استان قم از وضعیت زرد به وضعیت هشدار تغییر کرده است
کد خبر: ۸۸۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۷ 30 July 2020

به گزارش تابناک قم، بنا به اعلام وزارت بهداشت و ابلاغیه کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا برگزاری مراسم دعای عرفه و نماز عید سعید قربان در مناطق غیر سفید ممنوع است.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به افزایش آمار مبتلایان کرونا در کشور برگزاری مراسم دعای عرفه و نماز عید سعید قربان فقط در مناطق سفید برگزار خواهد شد و برگزاری آن در سایر مناطق ممنوع است.

در این ابلاغیه بر برگزاری مراسم دعای عرفه بصورت مجازی توصیه شده است.

لازم بذکر است طبق نظر دانشگاه علوم پزشکی قم با افزایش آمار مبتلایان به کرونا طی روز های اخیر وضعیت استان قم از وضعیت زرد به وضعیت هشدار تغییر کرده است بدین ترتیب براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری مراسم دعای عرفه و نماز عید سعید قربان در استان ممنوع خواهد بود.

معاون استاندار قم نیز گفت: با توجه به اینکه وضعیت استان قم در وضعیت هشدار قرار گرفته است هیچ‌گونه برنامه‌ای برگزار نمی‌شود.

بیژن سلیمان‌پور با اشاره به برگزاری مراسم دعای عرفه و نماز عید قربان اظهار داشت: با توجه به اعلام نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تصمیماتی که در کمیته امنیتی و انتظامی زیرمجموعه ستاد مدیریت کرونا ابلاغ شد و با توجه به روند افزایشی آمار کرونا مراسم روز عرفه و اعیاد قربان و غدیر در استان‌هایی که وضعیت سفید دارند برگزار می‌شود و در سایر استان‌ها ممنوع است.

وی افزود: با توجه به اینکه استان قم در وضعیت هشدار قرار گرفته هیچ‌گونه برنامه‌ای برگزار نشده و به شهروندان توصیه می‌شود از برنامه‌هایی که در صداوسیما و فضای مجازی برگزار می‌شود، کسب فیض کنند.

معاون استاندار قم بابیان اینکه هرگونه مراسم در این رابطه در استان‌های غیر‌سفید ممنوع است، بیان کرد: انشاءالله با همکاری شهروندان ‌و رعایت موارد بهداشتی برای شکست کرونا اقدام مؤثری داشته باشیم.

سلیمان پور خاطرنشان کرد: از شهروندان ‌تقاضا داریم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر قرار داده و در زمینهٔ رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی دست‌ها اهتمام داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار