معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: روند احداث بوستان 1000 هکتاری در قم از سه سال قبل شروع‌شده که درمجموع 7 پروژه اصلی دارد.
کد خبر: ۸۸۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۴ 31 July 2020

به گزارش تابناک قم، سید امیر سامع با اشاره به آخرین طرح‌های افزایش سرانه فضای سبز و لزوم ایجاد نشاط اجتماعی در شهر قم، اظهار داشت: اقدامات خوبی در بخش غرب شهر قم و شمال و شرق در حوزه فضای سبز جنگلی انجام‌شده و بیش از ۶ میلیون مترمربع توسعه فضای جنگلی در حریم شهر قم داشته‌ایم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه توسعه فضای سبز سبب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود، ابراز کرد: کل حاشیه بلوار آیت‌الله بروجردی تبدیل به فضای سبز شده و در بلوار ظهور بوستان جنگلی به مساحت ۱۵ هکتار مشرف به مسجد مقدس جمکران کاشته شده است.

سامع تصریح کرد: روند احداث بوستان ۱۰۰۰ هکتاری در قم از سه سال قبل شروع‌شده و قرار است از میدان مفید و بوستان کوثر که ۲۰ هکتار است به سمت باغ پرندگان و سپس به بوستان خضر، شهدای گمنام، بوستان زائر و بوستان ظهور در جمکران برسد که درمجموع ۷ پروژه اصلی دارد.

وی با تأکید بر اینکه در سال ۹۷ مبلغ ۲۰ میلیارد تومان و سال ۹۸ بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص یافت، یادآور شد: امسال بوستان کوثر افتتاح می‌شود که طرحی زیبا در مجاورت میدان مفید برای حضور خانواده‌ها و جوانان با ایجاد پیست ورزش دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اجرایی شدن باغ پرندگان، افزود: این دو پروژه در کنار موزه دفاع مقدس است و بوستان کوثر به‌نوعی محوطه کناری موزه به شمار می‌رود و کمک می‌کند بتوانیم بازدید شهروندان و مدارس و اردوها را از پروژه به‌راحتی داشته باشیم.

سامع ادامه داد: بوستان زائر نیز طرحی گردشگری و تفریحی و فرهنگی است که برای خدمت‌رسانی به مردم قم و زائران به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار