آیت الله حسینی بوشهری:
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه عید قربان در حقیقت نشانه‌ای از گذشت، ایثار و فداکاری در راه معبود است، گفت: عید قربان الگویی را به همه ما نشان می‌دهد که باید در برابر فرمان خداوند خاضع و خاشع باشیم.
کد خبر: ۸۸۲۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶ 01 August 2020

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، اظهار داشت: عید سعید قربان که یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است را به همه هموطنان و مسلمان تبریک عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه عید قربان در حقیقت نشانه‌ای از گذشت، ایثار و فداکاری در راه معبود است، افزود: عید قربان الگویی را به همه ما نشان می‌دهد که باید در برابر فرمان خداوند خاضع و خاشع باشیم، آن گونه که حضرت ابراهیم(ع) در برابر فرمان خداوند حاضر شد و فرزندش اسماعیل را به قربانگاه ببرد.

گذشت در راه خدا سبب سعادتمندی و عنایت حق تعالی به انسان می شود

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تبعیت از دستورات الهی را امر مهمی دانست و بیان کرد: اگر انسان دارای گذشت باشد و در هر کاری خدا را مدنظر قرار دهد خداوند به وی عنایت می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: عید قربان امسال شرایط مختلف و متفاوت است و با توجه به دستوراتی که ارائه شده باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود، کسانی که امکانات در اختیار دارند اقدام به قربانی و توزیع میان نیازمندان کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه موضوعی که برای ما در این شرایط حساس مهم است همبستگی، همدلی و همراهی است، تصریح کرد: امسال حاجیان از حضور در مکه و مدینه محروم شدند، افرادی که توانایی دارند قربانی را با شرایط و ضوابطی که وجود دارد به محرومین بدهند.

رزمایش کمک و مواسات مومنانه مورد تاکید جامعه باشد

امام جمعه قم کمک به نیازمندان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: رزمایش کمک و مواسات مومنانه مورد توجه جامعه باشد و اگر دست به این اقدام بزنند از حضرت ابراهیم(ع) الگو گرفته و مشکلی از مشکلاتی جامعه را برطرف کردند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار