معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم به توافق صورت گرفته پیرامون درجا سازی در منطقه اسماعیل‌آباد اشاره کرد و گفت: وضعیت این منطقه بسیار بغرنج است.
کد خبر: ۸۸۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۶ 04 August 2020

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی در جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری، اظهار داشت: خیلی از دستگاه‌ها از منابع ملی اعتبارات خوبی دریافت می‌کنند که قابل‌توجه است.

وی توافق اخیر استان با وزیر راه و شهرسازی پیرامون پروژه 32 هکتاری منطقه پردیسان را موردتوجه قرار داد و گفت: این توافق به‌منظور انتقال واحدهای زیر دکل و سکونت‌گاه‌های غیررسمی این منطقه انجام‌گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با اشاره به اختصاص زمین از سوی دولت برای اجرای پروژه ابراز کرد: باید به دنبال مدلی برای آماده‌سازی و اجرا در این منطقه شهری باشیم.

بهشتی با بیان مخالفت واگذاری زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی به اشخاص در پروژه 32 هکتاری پردیسان عنوان کرد: اختصاص زمین به اشخاص سبب ایجاد بافت فرسوده‌ در این اراضی شده و واگذاری زمین تعداد واحدها را کم می‌کند.

وی تأکید کرد: باید از منابع بانک، بسیج سازندگی و وزارت راه و شهرداری در این پروژه استفاده کنیم تا افراد را از سکونتگاه‌های غیررسمی و زیر دکل جابجا کنیم و زیر دکل هم به فضای سبز شهری تبدیل و در اختیار شهرداری قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم به توافق صورت گرفته پیرامون درجا سازی در منطقه اسماعیل‌آباد اشاره و تصریح کرد: وضعیت این منطقه بسیار بغرنج است، در این توافق مقرر شد 180 واحد مسکونی در اسماعیل‌آباد ساخته شود.

بهشتی با بیان اینکه بسیج سازندگی در کنار بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و شهرداری می‌تواند در پروژه‌های 32 هکتاری پردیسان و منطقه اسماعیل‌آباد مشارکت داشته باشد، اضافه کرد: ساکنان اسماعیل‌آباد موافق جابجایی نیستند و خود این موضوع یک مسئله است؛ درنتیجه به دنبال درجا سازی در این ناحیه رفته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه با یک تفاهم چندجانبه‌ای می‌توان اقدام به ساماندهی منطقه اسماعیل‌آباد کرد، مطرح کرد: همه استان‌ها به دنبال آن هستند اعتبار گلوبالی که در اختیار بسیج سازندگی هست را با رایزنی‌ها به استان‌های خودشان بیاورند، با انجام این کار می‌توان روند انجام پروژه‌ها را تسریع کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت بسیج سازندگی و ملی در راستای محرومیت‌زدایی استان و شهر استفاده کرد چراکه با همدلی و استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان بسیاری از محرومیت‌ها را از بین برد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار