مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و توجه ویژه به موضوع کشاورزی تجاری در استان، امکان صادرات سالانه ۵۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی قم به بازارهای هدف وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ 04 August 2020

به گزارش تابناک قم، هادی مومنی نسب بیان کرد: بخش کشاورزی استان تجربه صادرات ۳۰ میلیون دلاری را در طول سال‌های گذشته داشته است که بر اساس راهبرد جهش تولید تلاش داریم این رقم افزایش یابد.

وی افزود: محصولات صادراتی بخش کشاورزی قم تنوع زیادی دارد و از حوزه شیلات مانند خاویار تا محصولات باغی همچون پسته و محصولات دامی نظیر تخم‌مرغ را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: رویکرد جدی سازمان جهاد کشاورزی قم، تقویت کشاورزی تجاری در استان است و به همین منظور برای تقویت دانش بهره‌برداران در این حوزه کارگاه‌های آموزشی و جلسات همفکری برگزار می‌شود.

مومنی نسب گفت:‌ کشاورزان قمی برای صادرات محصولات خود نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی هستند و در همین رابطه سازمان جهاد کشاورزی استان، توانمندسازی نیروی انسانی، ارتقا کیفیت محصول‌ها و ایجاد نهادهای تخصصی کسب‌وکار در بخش کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد:‌ در کنار نگاه به بازار کشورهای منطقه،‌ بازار اوراسیا نیز برای صادرات محصولات کشاورزی استان موقعیت بسیار مهمی است و تولیدکنندگان قمی می‌توانند محصولات باکیفیت خود را با تعرفه مناسب در این بازار عرضه کنند .

وی با اشاره به همکاری سازمان جهاد کشاورزی قم با دستگاه‌هایی همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی استان برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی،‌ ادامه داد: برای حضور موفق در بازارهای بین‌المللی،‌ افزایش کیفیت محصولات و استفاده از بسته‌بندی متنوع و جذاب برای آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در همین زمینه با مشارکت اتحادیه‌های محصولات کشاورزی استان تلاش‌ می‌کنیم سطح آشنایی تولیدکنندگان قمی با عوامل موفقیت در تجارت را افزایش دهیم. 

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار