معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش قم پیش‌بینی کرد: در سال تحصیلی جدید تعداد دانش آموزان با افزایش هشت درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف برسد.
کد خبر: ۸۸۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 05 August 2020

به گزارش تابناک قم، مریم سادات پناهنده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: تغییر شکل بافت جمعیتی و مهاجرپذیر بودن استان قم ۲ عاملی است که باعث شده هر سال ضریب افزایش جمعیت دانش‌آموزی قم نسبت به استان‌های دیگر بیشتر شود.

وی با بیان این‌که از نظر کالبدی افزایشی در مدارس و کلاس‌های استان صورت نگرفته است، اضافه کرد: از ۲ سال گذشته اطلس مدارس تهیه و فضاهای خالی مشخص شده که این امر به ساماندهی دانش آموزان متناسب با فضای فیزیکی مدارس کمک کرده است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح از امکانات موجود مدارس به‌خوبی استفاده شد و با رعایت تراکم نسبی که باید باشد، فضاهای خالی ساماندهی و تکمیل شد.

پناهنده خاطرنشان کرد: اگر قرار بود برای دانش آموزان جدید مدرسه‌ای ساخته شود، دست کم نیاز به ساخت ۱۰ ساختمان بود، در حالی‌که با ساخت ۲ مدرسه افزایش جمعیت پوشش داده شد.

وی بیان کرد:‌ یک هزار و ۴۰۰ کد واحد آموزشی در استان قم فعال است که در ۹۰۰ ساختمان قرارگرفته‌اند.

به گفته وی، ۸۷ درصد مدارس استان قم ۲ شیفت می باشد.

جمعیت دانش‌آموزی قم در سال تحصیلی گذشته حدود ۲۶۵ هزار نفر بود که در ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس ساماندهی شده بودند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار