کد خبر: ۸۸۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 11 August 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین سعید روحانی با اشاره به انتخاب این استان به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد ایران گفت: کانون های فرهنگی مساجد قم در کشور الگو و فعالیت‌های گسترده و متنوع این کانون‌های همواره جریان ساز بوده‌است.

وی گفت: قم در نخستین رویداد ملی فرهنگی هنری مساجد ایران (فهما) به دلیل دارا بودن کانون های فرهنگی و هنری تخصصی و فعالیت‌های گسترده و موثر این کانونها به عنوان پایتخت فهما در کشور انتخاب شد.

روحانی اظهار داشت: این موضوع مرهون تلاش‌های شبانه روزی، برنامه‌ریزی و رصد منظم فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم در رشته های مختلف بود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و دینی قم افزود: کار تشکیلاتی و نگاه تکلیف مدارانه نیاز اساسی فعالیت در حوزه فرهنگی و هنری است که تشکیلات کانون های فرهنگی هنری استان در این راستا اصلاح شد.

روحانی، افزود: توانمندسازی مسئولان و کادر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم، شبکه سازی میان کانون‌ها و مساجد و همچنین تاثیرگذاری بر فضای بیرون از مساجد به عنوان مهمترین سرفصل‌های اجرا شده برای ارتقای اثرگذاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد بوده‌است.

 وی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بستری مناسب برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی،‌آموزشی، هنری و اجتماعی است که به منظور بهره گری از این ظرفیت تفاهم نامه های مختلفی میان این ستاد و دستگاه‌های مختلف به امضا رسیده‌است.

روحانی، گفت: بهره‌مندی از ظرفیت طلاب علوم دینی اعزام آنها به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اعزام مربی هنری به کانون‌ها، تشکیل خانه تئاتر و همچنین برگزاری اردوهای ویژه و هدفمند برای ارائه سبک نوین مسائل آموزشی و معرفتی از دیگر اقدام‌های ممتاز و برجسته کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم است.

 وی با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده برای توسعه سرود و تئاتر در مساجد قم ادامه داد: برگزاری جلسات همفکری و مشورت پیشکوستان و همچنین تشکیل ۲ انجمن تئاتر و سرود در کانون های فرهنگی هنری استان موجب شد تا تعداد گروه های سرود و تئاتر در مساجد قم ۱۰ برابر افزایش یابد.

   ۱۷ مردادماه جاری  طی آیینی با حضور  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،‌تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) استاندار قم نماد پایتخت فرهنگ‌ و هنر مساجد ایران موسوم به فهما در حرم کریمه اهل بیت در قم رونمایی شد.

۲۵ هزار و ۵۴۲ کانون فرهنگی هنری در سامانه بچه‌های مسجد در سراسر کشور ثبت‌شده است که در این کانون‌ها بیش از ۲ میلیون و ۳۴۶ هزار تن فعالیت می‌کنند.

سامانه فهما(فرهنگی و هنری مساجد ایران) با همت ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در راستای ثبت‌نام اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری، ثبت فعالیت‌ها و رویدادهای کانون‌های فرهنگی وهنری سطح کشور راه اندازی شده است.

بر اساس طرح پایتخت فرهنگی مساجد ایران(فهما)، برترین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و همچنین سالانه برترین ستاد استانی با بررسی‌های انجام‌شده از طریق سامانه مربوطه معرفی و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار