کارشناس مرکز بهداشت قم:
کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی مرکز بهداشت قم گفت: والدین می‌توانند از طریق داستان‌سرایی خطر ویروس کرونا را به بچه‌ها بفهمانند و آن‌ها را برای رعایت مسائل بهداشتی تشویق نمایند.
کد خبر: ۸۸۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ 11 August 2020

 

به گزارش تابناک قم، سمانه لاجوردی، افزود: داستان‌سرایی درباره ویروس کرونا باید هوشیارانه صورت گیرد تا باعث استرس کودکان نشود. این مساله می‌تواند با توصیف و جان‌بخشی به ویروس کرونا آغاز شود و با نابودی ویروس کرونا پایان یابد.

وی خاطرنشان کرد: قصه گویی باید به دنیای واقعی ارتباط داده شود و با آموزش روش‌های مبارزه با ویروس کرونا، کودکان را تشویق به رعایت مسائل بهداشتی کنیم.

به گفته لاجوردی، داستان سرایی باعث کاهش استرس و همچنین افزایش خلاقیت کودکان می‌شود.

وی با اشاره به این‌که با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت در خانه ماندن کودکان، بیان کرد: برخی پدر و مادرها تصور می‌کنند بازی صرفا برای سرگرم کردن و گذراندن اوقات فراغت در کودکان و نوجوانان است، ‌درحالی‌که بازی دنیایی از شگفتی و خلاقیت را برای آنان به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: در بازی عواطف کودکان تقویت، یادگیری‌ها افزایش و استرس کاهش می‌یابد و می‌توانیم از طریق بازی به بچه‌ها آموزش دهیم.

کارشناس مرکز بهداشت قم تاکید کرد: در این روزها که مدارس تعطیل است و کودکان به دلیل کرونا کمتر از خانه بیرون می‌آیند، می‌توانیم با استفاده از مواد دورریز و ضایعاتی که در منزل داریم، کاردستی درست کنیم.

وی ادامه داد: تعامل میان فرزندان از طریق بازی و درست کردن کاردستی باعث می‌شود روحیه مشارکت‌پذیری تقویت شود و درگیری میان بچه‌ها کاهش یابد.

لاجوردی با اشاره به اهمیت همراهی والدین با فرزندانشان، ‌گفت: اگر والدین در اوقات فراغت فرزندانشان را همراهی کنند، استرس بچه‌ها کمتر و شناخت والدین از فرزندان و محبت بین آن‌ها بیشتر می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار