مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: سرانه ورزشی قم هم‌اکنون ۵۰ سانتی‌متر مربع است که این سرانه برای رسیدن به میزان استاندارد یک مترمربع فضای ورزشی به ازای هر نفر نیاز به افزایش ۲ برابری دارد.
کد خبر: ۸۸۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ 13 August 2020

به گزارش تابناک قم، رسول منعم با اشاره به کمبود سرانه ورزشی قم نسبت به میانگین کشوری افزود: میانگین سرانه در کل کشور ۷۱ سانتی‌متر و میزان استاندارد این سرانه یک مترمربع است که این موضوع نشان از کمبود شدید زیرساخت‌های ورزش در قم دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید تاکنون با هزینه ۴۳۵ میلیارد ریال، ۱۲۳ هزار مترمربع با افتتاح ۳۰ مکان ورزشی به فضای ورزشی قم افزوده‌شده است.

وی بابیان اینکه در پایان سال ۹۱ تعداد ۷۹ مکان ورزشی به میزان ۲۱۸ هزار و ۷۰۴ مترمربع در سطح استان وجود داشت گفت: هم‌اکنون ۵۹۵ مکان ورزشی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۱۲ مکان ورزشی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان، ۲۶۳ مکان متعلق به بخش خصوصی و ۲۲۰ مکان ورزشی نیز به سایر سازمان‌ها و نهادها اختصاص دارد.

منعم با تاکید بر اینکه این اداره کل به‌تنهایی توان تحقق دست‌یابی به سرانه ورزشی یک مترمربع را ندارد، ادامه داد: برای تحقق این چشم‌انداز، همراهی منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و جهاد کشاورزی جهت تامین زمین و همچنین تعامل سایر دستگاه‌های استان و بخش خصوصی در جهت ساخت این اماکن ضروری است.

وی افزود: پیشنهادهایی ازجمله مشارکت با بخش خصوصی در چارچوب ماده ۲۷ قانون الحاق(۲) جهت احداث، تکمیل و توسعه اماکن و فضاهای ورزشی، استفاده از توان خیران و جذب حداکثری مشارکت خیرین ورزش یار و اختصاص تسهیلات مناسب بانکی در جهت ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در توسعه اماکن ورزشی در دستور کار است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم بیان کرد: اختصاص زمین با کاربری ورزشی در جانمایی‌های توسعه شهری توسط دستگاه‌های مربوطه ازجمله شهرداری، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در جهت احداث اماکن ورزشی با منابع دولتی و بخش خصوصی از دیگر موضوع‌هایی است که برای افزایش سرانه ورزشی قم در حال پیگیری است.

بر اساس آمارهای ارائه‌شده توسط اداره کل ورزش و جوانان قم، ۲۱ درصد از کل جمعیت این استان معادل ۲۳۰ هزار تن فعالیت ورزشی انجام می‌دهند. ۵۵ هزار ورزشکار زیرمجموعه ۴۳ هیات ورزشی در قم ساماندهی شده‌اند.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، استان قم جمعیتی حدود یک‌میلیون و ۲۳۰ هزار نفر دارد که بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ نفر از جمعیت این استان در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار در مناطق روستایی قم زندگی می‌کنند. بر اساس این نظرسنجی قم دارای ۱۳۱ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار