سومین مجموعه تصویری «خط به خط» که به نقد مجموعه اشعار شاعران شهر قم می‌پردازد،‌ تولید و در شبکه‌های اجتماعی و صفحه آپارات ادبیات قم بارگذاری شد.
کد خبر: ۸۸۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ 13 August 2020

به گزارش تابناک قم، سومین مجموعه تصویری «خط به خط» که با حضور امیر اکبرزاده به عنوان منتقد و مهدی میرزایی بازرگانی سردبیر و مجری این برنامه،‌ تولید شده بود در صفحات آپارات و ‌اینستاگرام واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم بارگذاری شد.

در این برنامه،‌ مجموعه شعر «نارنج مویه‌ها» نامزد جایزه قیصر امین‌پور، اثر شاعر افغانستانی سیده تکتم حسینی بررسی و نقد شد.

اکبرزاده در بخشی از این مجموعه ویدئویی تاکید کرد: «دغدغه‌های شاعر این کتاب تیره و غمناک است و اشعارش رنگ غم دارند، بخش زیادی از این غم، اندوه یار است و بخش کمتری اندوه دیار و کشورش است. این مجموعه از نظر احساس پر بار است اما احساسات این کتاب احساسات عمومی ا‌ست و ما در این کتاب دغدغه‌های یک زن را نمی‌بینیم.»

وی در بخش دیگری از این برنامه متذکر شد: «شاعر مجموعه اشعار «نارنج مویه‌ها» جهانش جهان سابق ادبیات است نه جهان امروزی، شاعر امروزی در اشعارش الزاما نباید یک متفکر باشد بلکه ابتداء باید به ارائه فضای شخصیش بپردازد و برداشت شخصی‌اش از جهان پیرامونش را در اشعارش بیان کند.»

علاقمندان برای تماشای این ویدئو و دو برنامه پیشین «خط به خط» می‌توانند در آپارات و اینستاگرام به نشانی ADABIATQOM مراجعه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار