رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با پیش‌بینی وجود ۳۲ میلیون تن منیزیم در دریاچه نمک قم گفت: این میزان منیزیم می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز داخل در بخش صادرات نیز نقش ویژه‌ای داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷ 13 August 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی در گفت‌وگو با خبرنگاران موضوع استحصال دریاچه نمک را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: این دریاچه برای قم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و دارای نقاط مشترک با سه استان سمنان، قم و اصفهان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم فزود: استان قم به دنبال آن است که حداقل سهم خود را در عرض دریاچه در بخش فرآوری داشته است، به‌عنوان یک معدن بزرگ کشور دارای مواد معدنی باارزشی است که باید اقدامات لازم و سرمایه‌گذاری اولیه در خصوص عنصر منیزیم انجام بگیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با کمک سرمایه‌گذار هلدینگ امداد با تعهد تأمین زیرساخت توسط استان، بتوانیم در این دریاچه سرمایه‌گذاری هزارمیلیاردی را که آورده بسیار بالایی در صنایع فرآوری است انجام دهیم.

سیجانی با پیش‌بینی وجود 32 میلیون تن منیزیم در دریاچه نمک قم گفت: این میزان منیزیم می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز داخل در بخش صادرات نیز نقش ویژه‌ای داشته باشد بنابراین به دنبال جانمایی مکان و تأمین زیرساخت در این منطقه هستیم که در اولین فرصت بتوانیم طرح استحصال را انجام دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ظرفیت ویژه گردشگری این دریاچه را موردتوجه قرار داد و گفت: مطالعه جامعی که از سوی سازمان مدیریت در حال انجام است به سه بخش گردشگری، معدنی و یک‌گونه جلبک‌های کشاورزی توجه دارد.

وی با بیان اینکه در بخش عناصر فلزی هیچ اقدامی در استان قم انجام‌نشده است، گفت: استان پتانسیل خوبی در سه عنصر طلا، مس و آهن دارد؛ بنابراین سازمان زمین‌شناسی به‌عنوان متولی موضوع وظیفه دارد اکتشاف تکمیلی انجام دهد و سپس پروژه به بخش خصوصی جهت بهره‌برداری واگذار شود.

سیحانی در پایان تأمین مصالح موردنیاز پروژه عمرانی کمربندی شهید سلیمانی را موردتوجه قرار داد و گفت: در شورای معادن مصوب کرده‌ایم اگر معدنی مورداستفاده قرار نمی‌گیرد در اختیار سرمایه‌گذار پروژه قرار گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار