معاون شهردار قم از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح الیزه در قم خبر داد و گفت: در حال حاضر تمام دوربین‌های سطح شهر به‌روزرسانی شده و امکان ارسال اطلاعات به پلیس راهور دارند.
کد خبر: ۸۹۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۰ 09 September 2020

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان در جلسه شورای ترافیک استان که در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد، با تأکید بر لزوم همکاری و هماهنگی بین شهرداری و پلیس راهور اظهار داشت: برای ساماندهی ترافیک و اعمال قانون به‌موقع نیازمند همکاری‌های لازم به بین ارگان‌های انتظامی و شهرداری هستیم.

وی از به‌روزرسانی تمام دوربین‌های سطح شهر خبر داد و افزود: در حال حاضر تمام زیرساخت‌ها برای ارسال اطلاعات از سرور مرکز کنترل ترافیک شهرداری به سرور پلیس راهور فراهم‌شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از انتقال دیتای دوربین‌های ترافیکی از طریق فیبر نوری اشاره کرد و گفت: دوربین‌ها کد پلیس راهور داشته و پلیس می‌تواند به‌صورت آنلاین اعمال قانون کند.

وی با تأکید بر اختصاص بخشی از جرائم راهنمایی و رانندگی به شهرداری تصریح کرد: اعتبار شهرداری از اجرای طرح الیزه یا اعمال قانون از طریق دوربین‌های نظارتی باید به‌صورت جداگانه محاسبه‌شده تا برای ارتقای سیستم‌های ترافیکی هزینه شود.

ذاکریان با ابراز تأسف از عدم اختصاص سهم شهرداری‌ها از جرائم راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: شهرداری تا امروز اعتباری را از این بخش دریافت نکرده و هزینه‌های سنگینی به شهرداری تحمیل‌شده است.

وی به مشکلات مدیریتی در نحوه اجرای طرح الیزه و نحوه ارسال دیتا پرداخت و یادآور شد: زیرساخت‌های لازم فراهم‌شده اما متأسفانه به علت اختلاف‌نظر هنوز اعمال قانون انجام نمی‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار