جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم تشکیل و در آن ضمن تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از رغبت پایین مردم در استفاده از دستگاه کارتخوان در نانوایی‌ها انتقاد شد.
کد خبر: ۸۹۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶ 10 September 2020

به گزارش تابناک قم، جلسه ستاد مدیریت بحران استان امروز به ریاست بهرام سرمست استاندار قم در سالن کرامت استانداری برگزار شد.

در این جلسه، فرماندار قم اظهار داشت: در راستای پیروی از فرموده مقام معظم رهبری پیرامون لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرعاً نمی‌توانیم برخلاف مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کنیم چراکه این ستاد بر اساس تصمیم متخصصین و کارشناسان مربوطه دستورالعمل‌های لازم را ابلاغ می‌کند.

مرتضی حیدری دوگانگی‌های موجود در جامعه به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور را موردتوجه قرارداد و گفت: این دوگانگی‌ها مربوط به حوزه تخصصی و علم بوده و اگر دستورالعمل‌ها ایراد دارد باید در حوزه علم ورود کرده و بر اساس آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا هر پیشنهادی که از سوی مسئولان استان قم به ستاد ملی مبارزه با کرونا رفته پذیرفته‌شده است، تأکید کرد: مسئولان باید به نظر کارشناسان عمل و صرفاً با انتقاد کردن مسئله حل نمی‌شود.

فرماندار قم بیان کرد: همان‌طوری که در احکام شرعی احکام مستحدثه داریم در حوزه علم هم با این موارد روبرو هستیم، به‌جای اینکه اشکال به حوزه سیاست داشته باشیم باید به حوزه علم ورود کرده و از روش‌های علمی تبعیت کنیم.

اتخاذ تصمیمات جدید در روش پخت نان

حیدری با بیان اینکه درروش پخت نان کرونا مسئولان را وادار به اتخاذ تصمیمات جدید کرد، افزود:عموماً مردم در نانوایی‌ها کمتر رغبت به استفاده از کارتخوان نشان می‌دهند که احتیاج به فرهنگ‌سازی دارد تا همه صدردصد از کارتخوان استفاده کنند.

در ادامه جلسه رئیس اتحادیه نانوایان استان قم ابراز کرد: از ابتدای شناسایی ویروس کرونا اتاق اصناف بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقدامات خود را شروع کرد و طرح تشدید نظارت در واحد اتاق اصناف در حال پیگیری است.

زارعی ادامه داد:در این طرح رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و دستگاه کارتخوان تأکید شده است، روند رعایت روبه رشد بوده و همراهی مردم را هم می‌طلبد چراکه بدون همراهی مردم نتایج کمرنگ‌تر خواهد بود.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر قم به نگرانی‌های موجود در میان مردم در خصوص بازگشایی مدارس اشاره و اظهار داشت: وقتی نظام آموزشی دوگانه است قطعاً مدیریت و نظارت به‌درستی انجام نمی‌شود و بار علمی دانش‌آموز قابل‌سنجش نیست، مردم انتظار دارند با یک نظام و اصول دانش آموزان به امر آموزش بپردازند.

عبدالله جلالی تصریح کرد: مردم مردد هستند که آیا فرزندان خود را به مدرسه بفرستند یا نه، باید یک تصمیم قاطعی گرفته شود که حضور دانش آموزان در مدارس یا حضوری یا غیرحضوری باشد.

وی تأکید کرد: سلامت دانش آموزان مهم بوده همچنان که آموزش مهم است، وقتی تصمیم به بازگشایی مدارس به‌صورت غیرحضوری می‌گیریم حتماً سلامت را در نظر می‌گیریم که این‌گونه تصمیم می‌گیریم، معتقدیم اگر سلامت مدیریت شود غیرحضوری و حضوری بودن را هم می‌توان مدیریت کرد اما این دوگانگی مشکل ایجاد می‌کند.

لزوم تعیین تکلیف والدین پیرامون سرویس مدارس

سپس معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در خصوص مشکلات به وجود آمده پیرامون سرویس مدارس گفت: طی چند روز گذشته تماس‌های زیادی از سوی اولیای دانش آموزان و مدارس داشتیم که در این رابطه تکلیف خود را نمی‌دانستند و باید تعیین تکلیف شود.

عباس ذاکریان خاطرنشان کرد: وجود دوگانگی حضور و عدم حضور دانش آموزان در مدارس ممکن است به فرسودگی مربیان آموزشی منجر به شود که باید برای آن فکر جدی کرد.

در پایان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم اظهار کرد: برخی از خانواده‌ها به دلایل مختلف جلوی تحصیل دانش آموزان را گرفته‌اند و اجازه حضور در مدارس را نمی‌دهند.

صدیقه صدیق تقی زاده اختلافات به وجود آمده میان دانش آموزان و اولیای آن‌ها را مورداشاره قرارداد و افزود: مسئله سرویس مدارس بحث جدی بوده و زمان کلاس‌های دانش آموزان یک خانواده متفاوت است و باید برای آن تمهیدی اندیشیده شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار