رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: شیوع کرونا روند اجرای پروژه نمایشگاه فرش قم را کند کرد و به دنبال واگذاری این نمایشگاه به بخش خصوصی هستیم.
کد خبر: ۸۹۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷ 11 September 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی، با اشاره به آخرین وضعیت احداث نمایشگاه فرش استان اظهار داشت: در دی‌ماه سال گذشته در شورای برنامه‌ریزی، به دلیل محدودیت بودجه تملک دارایی و عمرانی برای اتمام پروژه‌های دولتی، تغییر موجودیت نمایشگاه فرش را مطرح کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: درباره نمایشگاه فرش با توجه به مذاکرات با شرکت بین‌المللی نمایشگاه ایران تقاضا داشتیم که این پروژه از طریق وزارت صمت به شرکت مذکور که شرکتی دولتی است موجودیت آن تغییر کند که این کار انجام شد.

وی با اشاره به تأخیرهای پیش‌آمده برای تکمیل این پروژه تصریح کرد: با عنایت به توافقات انجام‌شده در مراحل اجرا مسائلی به وجود آمد و از آن جمله شیوع کرونا روند اجرای پروژه نمایشگاه فرش قم را کند کرد و تهدیدهایی را برای اجرای طرح به وجود آورد.

سیجانی ابراز کرد: از طرف دیگر بخش خصوصی استان وقتی مشاهده کرد که موضوع واگذاری جدی است، مطالبه‌گری بیشتری را مطرح کرد و پیگیری‌های زیادی اتفاق افتاد و چند جلسه در تهران با معاونان وزیر صنعت و دیگر مسئولان صمت برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه با این شرایط احساس شد پروژه ممکن است با عقب‌ماندگی مواجه شود تا اینکه در آخرین جلسه در یک ماه قبل اتمام‌حجت با شرکت نمایشگاهی داشتیم اضافه کرد: با توجه به اختلاف‌نظر به وجود آمده در هیئت‌مدیره و طولانی شدن موضوع خواستیم فرصت واگذاری نمایشگاه به بخش خصوصی را طبق ماده 27 در استان از دست ندهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد: ده سال از شروع نمایشگاه فرش در قم گذشته است و برآنیم این پروژه را حداکثر تا پایان دوره چهارساله دولت و قبل از انتخابات به اتمام برسانیم.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های مجدد به این نتیجه رسیدیم که شرکت نمایشگاهی نتوانست این موضوع را به نتیجه برساند و عملیات اجرایی نمایشگاه را شروع کند، ازاین‌رو نمایشگاه فرش قم در جهت واگذاری به بخش خصوصی طبق فرآیندی به صمت بازگردانده شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار