آزادی بیان نباید منجر به نفرت پراکنی و توهین به عقاید بیش از ۲ میلیارد مسلمان شود. بسیاری از اندیشمندان غربی‌ معتقدند تمدن اسلامی نقطه عطفی در تمدن نوین بشری است که سلسله تمدن جهانی را توسعه داده است.
کد خبر: ۸۹۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹ 11 September 2020

به گزارش تابناک قم، امام جمعه قم با اشاره به توهین نشریه فکاهی فرانسوی به پیامبر اسلام بیان کرد: غربی ها در فهم مساله آزادی بیان دچار اشتباه هستند.

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه مجازی نماز جمعه قم، با اشاره به اهانت یک نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) گفت: ما معتقدیم آزادی بیان به معنای توهین به عقاید دیگران نیست و غربی‌ها در این زمینه به‌عمد یا خطا دچار اشتباه شدند.

افزود: آزادی بیان نباید منجر به نفرت پراکنی و توهین به عقاید بیش از ۲ میلیارد مسلمان شود. بسیاری از اندیشمندان غربی‌ معتقدند تمدن اسلامی نقطه عطفی در تمدن نوین بشری است که سلسله تمدن جهانی را توسعه داده است.

اعرافی اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی ایران و کشورهای اسلامی باید در برابر این تعرضات و تعدی‌ها به جهان اسلام در بخش‌های مختلف، مواضع هماهنگ و جدی‌تری بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی گفت: این سیاست‌ها تداوم پیدا نخواهد کرد چراکه جهان اسلام و جبهه مقاومت در اوج اقتدار قرار دارند.مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور همچنین اظهار داشت: مشکلات کرونا نباید ما را از پیشرفت‌های علمی و اخلاقی بازدارد.

وی تصریح کرد: رشد علمی دانش آموزان، طلاب و دانشجویان با استفاده از ابزارهای جدید فناوری باید ادامه یابد. استفاده از فناوری‌های نوین در آموزش‌های مجازی با برخی از آسیب‌های اخلاقی همراه است که باید نسبت به آنها هشدار بود.

وی ابراز داشت: باید نسبت به وضعیت اجرای احتمالی سند ۲۰۳۰ در گوشه و کنار مدارس کشور، مهدهای کودک و کلاس‌های سوادآموزی حساسیت‌های بیشتری به خرج داده شود.

امام‌جمعه قم یادآور شد: شرایط معیشتی بخشی از مردم بسیار سخت است و باید در کنار کمک‌های مردمی، دستگاه‌های مسئول به وظایف خود در بهبود وضعیت اقتصادی عمل کنند.

وی در ادامه، نقش راهبردی امام سجاد(ع) در تاریخ اسلام را یادآور شد و گفت: نگهداری پیام‌های عاشورا در حافظه تاریخ به همراه حضرت زینب(ع) یکی از برجسته ترین اقدامات این امام همام است.

اعرافی گفت: جلوگیری از تحریف قیام عاشورا دیگر نقش مهم امام سجاد(ع) بود.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: علت اینکه امام سجاد(ع) در قیام مختار، توابین و غیره موضع کاملا موافق و مخالف نگرفتند این بود که ایشان می‌خواستند اهمیت عاشورا را در همان جایگاهی که قرار دارد حفظ شود و تحت تاثیر قیام‌های بعدی نباشد.

وی ابراز داشت: نهادینه‌سازی فرهنگ دعا و نیایش به‌عنوان یکی از بهترین و اصلی‌ترین راه‌های ارتباط با خداوند متعال از دیگر اثرات ماندگار و تاریخی امام سجاد(ع) است که به اوج خود رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار