رئیس سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان قم از برگزاری جشنواره ایده‌های تعلیم و تربیت در دوران کرونا در قم خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 12 September 2020

به گزارش تابناک قم، محمد ذاکر با اشاره به برگزاری جشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت در دروان کرونا اظهار داشت: جشنواره ایده پردازی که به همت سازمان بسیج فرهنگیان و همکاری دانشگاه فرهنگیان ویژه فرهنگیان، دانش آموزان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان قم برگزارشده است تا چند روز آینده تمدید شده است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان قم قالب‌های این جشنواره را نماهنگ، پویانمایی، نقاشی، کاریکاتور، موشن گرافیک و پیشنهادات دانست و تصریح کرد: در این جشنواره آسیب‌شناسی پس از کرونا و تجارب زیستی نیز مهم و مورد تأکید است.

وی با بیان بخش‌های مرتبط با این جشنواره عنوان کرد: یادگیری مؤثر در دوران کرونا، ارزشیابی مؤثر در آموزش‌های غیرحضوری، نقش خانواده در تربیت و یادگیری، رسانه و فضای مجازی و یادگیری مؤثر را از بخش‌های موردنظر برای تهیه آثار معرفی کرد.

به گفته ذاکر تقویت زیرساخت‌ها و ارائه الگوهای تربیتی اثربخش در نظام آموزشی، مدیریت نظام آموزشی در شرایط کرونایی و سایر موضوعات مرتبط ازجمله محورهای این جشنواره هستند البته تا به امروز بیش از 130 نفر از افراد شرکت‌کننده بالای 60 اثر را در سایت جشنواره بارگذاری کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان قم با برشمردن موضوعات مورد پیگیری علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره ابراز داشت: هم سویی جریان تربیت خانواده و تعلیم و تربیت رسمی، نقش انجمن اولیا و مربیان، تأثیر سواد رسانه‌ای و فضای مجازی بر کارکرد نقش معلمان ازجمله موضوعات ارسال آثار  در این جشنواره است.

وی با بیان موارد موردتحقیق در جشنواره افزود: در بخش زیرساختی شبکه شاد نقاط قوت و ضعف‌ها و راهکارها همچنین توانمندی معلمان در بهره‌گیری از ابزار رسانه و فضای مجازی قابل‌بررسی بوده و تربیت دانش‌آموز، وظیفه‌شناسی و احساس مسئولیت معلمان در این شرایط از ایده‌های قابل‌استفاده در این جشنواره هستند.

ذاکر مدیریت زمان در آموزش‌های مجازی، برنامه‌ریزی کارآمد آموزشی و درسی، شناسایی و رفع آسیب‌های نظام آموزشی در شرایط حاکم بر کشور را از دیگر موضوعات جشنواره دانست و گفت: شبکه شاد، سلامت و امنیت دانش آموزان در کنار مهارت‌های هفتگانه رایانه‌ای و تأثیر آن بر یادگیری نیز بسیار موردتوجه است.

وی با دعوت از دانشجویان، معلمان، مدیران مدارس و دانش آموزان خواستار شرکت در این جشنواره شد و افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند از طریق سامانه ملی www.sci.cbo.ir آثار خود را ارائه دهند که در پایان از نفرات برتر نیز تقدیر به عمل می‌آید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار