رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان قم به بیان تأثیرات حذف ماده ۱۰۰ در ساختمان‌سازی‌ها پرداخت و گفت: بیشترین حجم تخلفات ساختمانی در قم مربوط به پیشروی در ساختمان‌ها است.
کد خبر: ۸۹۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵ 12 September 2020

به گزارش تابناک قم، امین مقومی، با بیان اینکه بیشترین حجم تخلفات ساختمانی در قم مربوط به پیشروی در ساختمان است، اظهار داشت: با توجه به اقدامات بازدارنده‌ای که در خصوص افزایش طبقات و طبقات مازاد بر مجوز شکل‌گرفته تقریباً می‌توان گفت این نوع از تخلف کاهش پیداکرده است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان قم افزود: متأسفانه به دلیل پیشروی در ساختمان‌ها تقریباً فضاهای باز مجموعه‌های مسکونی را از دست می‌دهیم، این موضوع علاوه بر آسیبی که در مباحث فنی زده و خواهد زد؛ در مباحث اجتماعی و فرهنگ خانواده و مباحثی که آسیب‌هایش بلندمدت خواهد بود نیز مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهایی که برای این موضوع در دستور کار است اصلاح قانون ماده صد بوده که انجام این کار قدم بزرگی در برخورد با تخلفات است به شرطی که پیش‌بینی‌هایش به نحوی باشد که اجرایش قطعاً عملیاتی شود.

مقومی حذف جریمه‌ها در برخورد تخلفات را دارای ملزوماتی دانست و گفت: یکی از این ملزومات اصلاح طرح‌های تفصیلی‌ها است که در صورت تصمیم به تخریب، دیگر ادعایی ایجاد نشود.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان قم عنوان کرد: آنچه در اصلاح قبلی دیده شد و قرار شد مجلس و قوه قضایی هم ورود پیدا کند این بود که حتماً به‌موقع از تخلفات ساختمانی جلوگیری شده و شاید لازم باشد از ظرفیت‌هایی همچون سازمان نظام‌مهندسی بیشتر استفاده شود تا شاهد کاهش تخلفات باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار