تیم بسکتبال شیمیدر قم در نقل و انتقالات فصل جدید مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور پنج بازیکن جدید به خدمت گرفت و قرارداد دو بازیکن را تمدید کرد.
کد خبر: ۸۹۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۸ 13 September 2020

به گزارش تابناک قم، تیمی که به مدیرعاملی یکی از چهره‌های موفق اقتصاد ایران و یکی از خیّرین ورزش کشور یعنی هنریک درغوکاسیان در لیگ برتر بسکتبال ایران حضور دارد برای حضور قدرتمند در لیگ جدید بعد از تحولاتی که شیمیدر قم در کادر فنی و بازیکنان خود ایجاد کرد، مصطفی هاشمی را به راس کادر فنی آورد و پنج بازیکن جدید که از چهره‌های شاخص بسکتبال کشور محسوب می‌شوند در نقل و انتقالات لیگ برتر جذب کرد.

آذری دوری از شیمیدر را طاقت نیاورد

نخستین خرید تیم بسکتبال شیمیدر قم برای فصل 1399 لیگ برتر بسکتبال، امیرحسین آذری است که با عقد قراردادی یک ساله به نماینده قم پیوست تا با پیراهن این تیم به میدان برود، بازیکنی که در فصل 1397 لیگ برتر نیز عضو شیمیدر بود اما با وجود قرارداد دو ساله پس از دریافت رضایت‌نامه رسمی از این تیم با عقد قرارداد یک ساله به شهرداری گرگان رفت اما دوری از شیمیدر را طاقت نیاورد و بار دیگر به این تیم آمد.

این بازیکن آینده‌دار بعد از یک فصل پوشیدن پیراهن تیم شهرداری گرگان و کسب رتبه نخست جدول رده‌بندی لیگ نیمه تمام سال 1398 با این تیم، بار دیگر به شیمیدر برگشت، بسکتبالیست مستعدی که 192 سانتی‌متر قد دارد و با 24 سال سن تخصص بازی در پست‌های دو و سه را دارد.

بازگشت صمدی به خانه

دومین خرید تیم بسکتبال شیمیدر قم برای دوره جدید لیگ برتر باشگاه‌های ایران، احسان صمدی است که این بازیکن هم با عقد قراردادی یک ساله به قم آمد، بسکتبالیست جوان و مستعدی که نبوغ خود را از شیمیدر به سطح اول بسکتبال ایران نشان داد و در تمام رده‌های سنی باشگاه شیمیدر بازی کرده است.

صمدی که متولد سال 1377 است و در پست‌های یک و دو تخصص بازی دارد، در لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور با پیراهن تیم مهرام تهران نیز بازی کرده، ضمن اینکه در فصل 1398 لیگ برتر در عضویت تیم اکسون تهران بود و به عنوان بازیکن در ترکیب تیم ملی جوانان در مسابقات جام جهانی مصر نیز حضور داشته است.

کاظمی مطرح‌ترین خرید شیمیدر

سومین خرید تیم بسکتبال شیمیدر قم ارسلان کاظمی است که بین نفرات جذب شده مشهورترین چهره به شمار می‌رود و قراردادش با شیمیدر یک ساله است، کاظمی متولد دوم اردیبهشت ماه سال 1369 در نائین اصفهان است و در دوران جوانی کاپیتان تیم ملی زیر ۱۸ سال بسکتبال کشورمان بود.

بازیکن جدید شیمیدر قم که از ۱۷ سالگی با پیراهن تیم بزرگسالان ذوب‌آهن در لیگ برتر بازی کرده، دومین ایرانی تاریخ بسکتبال کشور است که در اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا حضور پیدا کرده و در فصل قبل شاگرد سرمربی فعلی شیمیدر یعنی مصطفی هاشمی در تیم مهرام تهران بوده است.

کاظمی نخستین ایرانی تمام تاریخ است که موفق به دریافت کمک هزینه دانشجویی برای بازی در لیگ دسته اول کالج‌های آمریکا شده و در کارنامه بازی‌های ملی خود نیز عنوان امتیازآورترین بازیکن مسابقات جام جهانی زیر ۱۹ سال در سال ۲۰۰۹، عضویت تیم ملی در جام جهانی 2010 را تجربه کرده و دومین بازیکن ایرانی است که در لیگ معتبر NBA امریکا نیز بازی کرده است.

اسماعیلی در پی سومین قهرمانی لیگ برتر با پیراهن شیمیدر

چهارمین خرید تیم بسکتبال شیمیدر قم در لیگ جدید مهدی اسماعیلی است که وی نیز قراردادی یک ساله با شیمیدر منعقد کرده تا در جمع شاگردان مصطفی هاشمی به میدان برود، بازیکنی که اصالتا اهل مازندران است و در تیم‌های پتروشیمی بندرامام و پالایش نفت آبادان نیز بازی کرده است.

این بازیکن که سابقه قهرمانی در مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های ایران با پیراهن تیم‌های مهرام تهران و پتروشیمی بندر امام را دارد، به عنوان سنتر فوروارد و با 34 سال سن و 205 سانتیمتر قد، در پست پنج برای نماینده بسکتبال استان قم در دوره جدید لیگ برتر ایران به میدان خواهد رفت.

سلمانی از آویژه صنعت مشهد آمد

پنجمین خرید نماینده لیگ برتری بسکتبال استان قم برای فصل 1399 لیگ برتر بسکتبال، عماد سلمانی است که وی نیز قراردادی یک ساله با شیمیدر قم بسته، بازیکنی که به واسطه موهای خاص خود در بسکتبال ایران وی را با فلینی بازیکن بلژیکی سابق تیم منچستر یونایتد انگلیس مقایسه می‌کنند.

سلمانی در فصل 1398 لیگ برتر بسکتبال عضو تیم آویژه صنعت پارسا مشهد و یکی از ارکان نتایج درخشان این تیم در مرحله مقدماتی مسابقات بود ولی با مشهدی‌ها در هر دو بازی رفت و برگشت در قم و مشهد به تیم شیمیدر قم نتیجه را واگذار کردند، حالا این بازیکن در لیگ جدید با پیراهن نماینده قم به میدان می‌رود.

درغوکاسیان و قازاری تمدید کردند

تیم بسکتبال شیمیدر قم با نظر مصطفی هاشمی سرمربی مطرح و جدید خود قرارداد دو بازیکن را نیز تمدید کرد، ابتدا قرار شد رافی درغوکاسیان برای یک فصل دیگر برای شیمیدر قم در لیگ برتر بازی کند، بسکتبالیستی که در فصل گذشته به اتفاق برادرش درو درغوکاسیان بازی‌های خوبی برای شیمیدر به نمایش گذاشتند.

همچنین میرو قازاری‌مقدم دیگر بازیکن اهل ارامنه بسکتبال کشورمان برای یک فصل دیگر قرار داد خود را با تیم بسکتبال شیمیدر قم تمدید کرد تا امسال نیز در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پیراهن این تیم به میدان برود، همچنین در شرایطی که هنوز نقل و انتقالات ادامه دارد، هنوز لیست اسامی شیمیدر در لیگ جدید اعلام نشده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار