مدیرکل پُست استان با تاکید بر آمادگی برای تسهیل فرایند تجارت الکترونیک درحمایت از مشاغل خانگی زنان کارآفرین گفت: توانمندسازی مشاغل خانگی به منظوربازاریابی و فروش محصولات تولیدی توسط زنان سرپرست خانواده استان مورد حمایت قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۹۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ 13 September 2020

ابوالفضل باقری منش روزیکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان اداره کل پست و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم، افزود: این تفاهم‌نامه در راستای اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان و با هدف حمایت از اشتغال بانوان به امضا رسید.

وی ادامه داد: هدف ازاین تفاهم‌نامه حمایت از اشتغال بانوان وکسب و کار درفضای مجازی در راستای اجرای طرح های ملی اشتغال زایی به ویژه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانواده‌است.

مدیرکل پُست قم،‌ یکی از شاخصه‌های مهم سند ارتقای وضعیت زنان استان را توجه به وضعیتی اقتصادی آنان دانست و اظهار داشت: این تفاهم نامه به منظور توسعه همکاری‌ها و سهولت درقبول و توزیع محصولات تولید شده توسط بانوان استان بوسیله  پُست به امضا رسیده‌است.

باقری منش با اعلام آمادگی اداره کل پُست استان درآماده سازی محصولات و تولیدات بانوان، همچنین قبول و توزیع  مرسولات پستی، گفت: با امضای این تفاهم‌نامه ظرفیت‌های موجود برای حمایت از توانمندسازی مشاغل خانگی به منظوربازاریابی وفروش محصولات تولیدی توسط زنان سرپرست خانواده استفاده می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: پُست قم با در اختیار داشتن پست لجستیک و امکان ارسال محصولات تولیدی به سراسر کشور،‌ این آمادگی را دارد که به بانوان در خصوص نحوه آماده سازی و بسته بندی مرسولات و تولیدات خود آموزش کامل را ارائه نماید.

مدیرکل پُست قم،‌ آموزش تجارت الکترونیک به زنان کارآفرین را از جمله اهداف این تفاهم‌نامه دانست و گفت:اختصاص فضای الکترونیکی( غرفه مجازی) در سامانه بازار الکترونیک پست ebazar وارائه دسترسی به سامانه به منظور معرفی وفروش کالاها وخدمات زنان کارآفرین از جمله دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

باقری منش با بیان اینکه ظرفیت پُست استان برای معرفی تولیدات بانوان کارآفرین قم به میدان آمده‌است،‌ادامه داد: استفاده از ظرفیت فضا و امکانات تبلیغاتی پُست به منظور تبلیغ کالا و محصولات تولیدی بانوان کارآفرین براساس نرخ کارشناسی رسمی از دیگر موضوعاتی است که در این تفاهم نامه بر آن تاکید شده‌است.

سند ارتقاء وضعیت زنان استان قم دی ماه ۱۳۹۸ با حضور معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم رونمایی شده‌است.

در این راستا ۸ محور اصلی آموزش و پژوهش، سلامت، حقوق و امنیت، کار و اقتصاد، حمایت‌های اجتماعی، مشارکت سیاسی و تصمیم سازی، جمعیت و خانواده و حقوق و اجتماع تدوین‌ شده‌است.

برش استانی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده تاکنون در ۱۹ استان کشور به تصویب رسیده و این سند در سال جاری در سطح کشور اجرا شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار