مدیر مرکز رشد دانشگاه قم عدم آشنایی با فرآیند تجاری‌سازی را مهمترین مشکل داخلی شرکت‌هایی مجموعه مرکز رشد ذکر کرد.
کد خبر: ۸۹۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 13 September 2020

به گزارش تابناک قم، سیدمهدی مدبری با اشاره به وظایف مرکز رشد دانشگاه قم اظهار کرد: مرکز رشد دانشگاه قم از سال 85 فعالیت خود را آغاز کرد که به حمایت از کسانی می‌پردازد که فعالیت اقتصادی علمی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به امکانات فراهم شده برای مراکز رشد گفت: فضای استقرار در حد تجهیزات اداری در اختیار واحدهای فناور گذاشته می‌شود و همچنین دسترسی منابع مالی فراهم می‌شود که می‌تواند در مسیر تجاری‌سازی به دستاوردهای واحدهای فناور کمک کند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه قم عنوان کرد: مشاوره‌هایی به واحدهای فناور ارائه و کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود که در فرآیند تجاری‌سازی بسیار مفید است.

وی ادامه داد: ارزیابی و نظارت بر واحد فناور صورت می‌گیرد تا واحد فناور مسیر مناسب را طی کند.

مدبری یادآور شد: در مراکز رشد این نکته مطرح می‌شود که نیت ما ایجاد شرکت‌هایی است که پس از نهایت سه سال بتوانند به طور مستقل از طریق اکوسیستم اقتصاد آزاد به حیات خود ادامه دهند.

وی به برخی مشکلات شرکت‌های زیر پوشش مرکز رشد اشاره کرد و گفت: مهمترین مشکل داخلی شرکت‌هایی که در مجموعه مراکز رشد درگیر هستند عدم آشنایی با فرآیند تجاری‌سازی است. نحوه هزینه کرد به این شرکت‌ها آموزش داده می‌شود ولی از نحوه درآمدزایی خبری نیست.

مدیر مرکز رشد دانشگاه قم یادآور شد: اکثر شرکت‌ها تنها هزینه می‌کنند ولی نحوه درآمدزایی و تجاری‌سازی را نمی‌دانند که از نظر داخلی و مهارتی بزرگترین مشکل محسوب می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد ۱۴ ساله مرکز رشد دانشگاه قم تا پایان سال 98 گفت: ۷۱ شرکت خروج موفق(رشد یافته) و 166 هسته یا شرکت خروج ناموفق داشته و 242 ایده رد طرح از سوی مرکز و 741 ایده انصراف متقاضی از پذیرش صورت گرفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار