رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم با اشاره به ارائه سالانه ۵۶ هزار درخواست شهرسازی به شهرداری قم، گفت: اگر بتوانیم مجوز ساخت و استعلامات را غیر حضوری کنیم، مراجعه به شهرداری کاهش ۷۰ درصدی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 13 September 2020

به گزارش تابناک قم، کوروش محمدحسینی با اشاره به اهمیت گسترش خدمات غیرحضوری در شهرداری قم، اظهار داشت: سالانه بیش از ۵۶ هزار مورد درخواست شهرسازی از طرف شهروندان ارائه می‌شود که ۷۰ درصد مربوط به استعلامات بوده که اگر بتوان این دو بخش مجوز و استعلامات را الکترونیکی کنیم ۷۰ درصد از مراجعات کاسته می‌شود.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم با اشاره به راه‌اندازی سیستم‌های پرداخت الکترونیکی در حمل‌ونقل عمومی شهر، تصریح کرد: نصب تجهیزات QR بر روی تاکسی‌ها، یکی از شیوه‌ای نوین در حوزه پرداخت شهروندی است که برای پیشگیری از کرونا، سامانه پرداخت الکترونیکی روی نیمی از تاکسی‌ها نصب شد و به‌زودی بر روی همه تاکسی‌ها نصب می‌شود.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم خاطرنشان کرد: این طرح از سه ماه قبل شروع‌شده و کار نصب از ده روز گذشته به‌طورجدی کلید خورد و قابلیت شارژ به هر میزان مبلغ برای شهروندان مهیاست، در این طرح یکپارچه کردن پرداخت به‌صورت آفلاین همچون کارت پرداخت و آنلاین مانند کیف پول دنبال می‌شود.

محمدحسینی لزوم توجه به بازیافت از مبدأ را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: همیار بازیافت در تفکیک زباله از مبدأ و تخصیص یک سری تسهیلات به شهروندان ارائه می‌دهد که تاکنون ۷۷ هزار همیار بازیافت ثبت‌نام کرده و امتیاز گرفته‌اند.

وی یادآور شد: شاخه یکی دیگر از قابلیت‌های مهم پرتال شهرداری و جزء پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که خدمات در این شبکه اجتماعی به‌صورت گروهی ارائه می‌شود.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم با بیان اینکه در این درگاه، خدمات مختلفی به جامعه مخاطب از طریق ابزارهایی چون کانال‌های اطلاع‌رسانی، گروه‌های همفکری، گیمی‌فیکیشن و امتیازدهی، رتبه‌بندی و رنکینگ، برگزاری مسابقات، قرعه‌کشی‌های آنلاین، نظرسنجی و سایر امکانات ارائه شدنی است، افزود: نقشه نمای شهر قم یک سامانه مسیریابی برای مکان یابی و دسترسی سریع به خدمات شهری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار