رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:
میزان سطح آنتی بادی در ۲ نوبت اردیبهشت ماه و مرداد ماه ۶۰ تا ۸۰ درصد افت داشته است، از اول اسفند سال گذشته تا ۱۵ شهریورماه امسال، یکهزار و ۳۷۰ تَن از کسانی که بستری شدند، برای بار دوم مبتلا شده و مجبور به بستری در بیمارستان بوده اند.
کد خبر: ۸۹۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰ 13 September 2020

به گزارش تابناک قم، رئیس علوم پزشکی قم با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰ تَن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند گفت: یکهزار و ۳۷۰ تَن از بهبود یافتگان کرونا در قم برای بار دوم به این بیماری مبتلا شدند.

محمد رضا قدیر در تبیین آخرین وضعیت کووید ۱۹ در قم اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و سوم شهریور ماه ۸۱ تَن در بخش های درمانی قم تحت نظر اورژانس بیمارستان بستری شدند.

وی با اشاره به ترخیص ۴۸ تَن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند افزود: در حال حاضر ۵۱۴ تَن مشکوک به کرونا در بیمارستان ها بستری می باشند که حال ۹۶ تَن آنها وخیم است.

وی همچنین بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته پنج تَن که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بود جان خود را از دست دادند.

قدیر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد آزمایش های کرونا در قم مثبت می شود افزود: نرخ آزمایش های مثبت کرونا در قم در خردادماه ۱۰ درصد بود.

رئیس علوم پزشکی با تاکید بر اینکه با برگزاری هر گونه تجمعی مخالف هستیم گفت: نانوایی ها و مجتمع های تجاری کمترین رعایت پروتکل های بهداشتی را دارند.

وی افزود: شاهد یک خیزش در میزان ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در قم هستیم که این خیزش به دنبال تجمع ها، تعطیلی ها و مسافرت ها در دو هفته قبل شکل گرفت.به هیچ عنوان کروناترسی نمی کنیم، واقعیت ها را به مردم می گوییم و معتقدیم که مردم باید همه واقعیت ها را بدانند.

وی تصریح کرد: ابتلا در حال حاضر خانوادگی بوده و سرایت ویروس نیز زیاد است و بدترین حالت برای شیوع ویروس تجمع است که باید تجمع ها را به حداقل ممکن برسانیم، با برگزاری هر گونه تجمعی مخالفیم و این را با صراحت بیان می کنیم و معتقدیم که رعایت پروتکل های بهداشتی معجزه نمی کند، بلکه باید در کنار آن تجمع نکردن و استفاده از ماسک را در نظر داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: میزان سطح آنتی بادی در ۲ نوبت اردیبهشت ماه و مرداد ماه ۶۰ تا ۸۰ درصد افت داشته است، از اول اسفند سال گذشته تا ۱۵ شهریورماه امسال، یکهزار و ۳۷۰ تَن از کسانی که بستری شدند، برای بار دوم مبتلا شده و مجبور به بستری در بیمارستان بوده اند.

قدیر خاطر نشان کرد: نیازمند نیروهای جهادی در بیمارستان ها هستیم و همانند اسفندماه که نیروهای جهادی به کمک کادر بیمارستان آمدند، امروز نیز نیازمند این هستیم که این عزیزان وارد عرصه شده و کمک کنند.

وی اذعان داشت: در حال حاضر نانوایی ها و مجتمع های تجاری کمترین رعایت پروتکل های بهداشتی را دارند که نگران هستیم و تذکرهای لازم ارائه شده است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار