بانوی هنرمند قمی گفت: ما منبرها و روضه ها را دوست داریم چون با کودکی ما عجین شده ولی برای نسل جدید علاوه بر آن به آثار هنری فاخر با زاویه دید نو و متفاوت نیازداریم که دراما پادکست مقتل آب به خوبی در این مسیر قدم برداشته است.
کد خبر: ۸۹۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲ 13 September 2020

به گزارش تابناک قم، سیده لیلا موسوی با اشاره به اینکه در دراماپادکست مقتل آب روایتگری نقش آب را انجام می دهم اظهار کرد: آب روایتگری از ابتدای خلقت انسان است که در مجموعه مقتل آب حوادث مهم تاریخ را از آن زمان تا روز عاشورا روایت می کند.

وی با اشاره به اینکه این شخصیت در سه موقعیت روایت ها را بازگو می کند، گفت: نخست در بطن ماجرا و وقایع است که به روایتگری می پردازد، در موقعیت دوم آنچه بر خودش گذشته را برای عالم عرش تعریف می کند و دیگری در زمان امروز در حال گردش در سرداب حرم عباس(ع) که شخصیت آب دوست دارد از این سرداب راهی پیدا کند تا به حرم امام حسین(ع) برسد و تمام بهانه خلقت خود را حسین بن علی(ع) می داند.

این بازیگر قمی ادامه داد: آب در تمام عمر حسرت داشته تا در کنار امام حسین(ع) باشد و هنوز این حسرت در دلش هست و فقط یک روز از شب تا شام عاشورا اجازه صحبت پیدا می کند و روایت می کند آنچه را در این مدت دیده است.

موسوی با تاکید بر اینکه انسانی نیست که درباره عاشورا و شخصیت امام حسین(ع) شنیده باشد و تحت تاثیر و جذبه آن قرار نگرفته باشد، بیان کرد: موضوع امام حسین(ع) فراگیرتر از مذهب و دین است و حتی اگر کسی با این اسم و عشق بزرگ نشده باشد ولی با آن آشنا شود قطعاً عاشق و شیدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه شخصیت آب در این قصه برایم جالب است، گفت: برخی اوقات از خودم شاکی می شوم که کاش واقعاً آب بودم شاید می توانستم کاری کنم تا این قصه این اندازه غم انگیز تمام نشود. در تمام این مدت که دردنامه مقتل آب را روایت می کردم شاید هیچ مقطعی مانند روایت کردن به دنیا آمدن امام حسین(ع) من را دچار تاثر خیلی عمیق نکرد.

این بانوی هنرمند قمی با اشاره به اینکه اغلب خانواده های اطراف ما مذهبی و علاقه مند به این آثار هستند، ابراز کرد: بازخوردها از سوی اطرافیان بسیار خوب است و پیگیر کار هستند و عقیده دارند زاویه جدیدی از روضه با این کار پیش رویشان گشوده شده است که این برام من نیز جالب است؛ ولی به نظرم وقتی موفق هستیم که افرادی که منطقی به دین و وقایع آن می نگرند را نیز با خود همراه کنیم و دوست دارم بازخورد این افراد را نیز نسبت به کار بدانم.

موسوی با تاکید بر اینکه روایتگری جزء سبک های نمایش ایرانی است، اظهار کرد: من مدتهاست نقالی و روایتگری می کنم؛ نمایش رادیویی هم کار کردم ولی این کار تلفیقی از روایتگری و کار رادیویی است؛ یعنی عنصر ارتباط چشمی و بدن کاملاً از کار حذف شده و از قالب رادیویی نیز بیرون آمده و به یک روایت کننده که گاهی خودش وارد کنش داستان می شود تبدیل شده است. در واقع مقتل آب ترکیبی از کارهایی بود که تاکنون انجام دادم و برایم بسیار جالب است.

وی در پایان ضمن تقدیر از عوامل تولید مقتل آب، خاطرنشان کرد: همه تلاش کردند اثری فاخر با زاویه دید جدید تولید کنند، ما منبرها و روضه ها را دوست داریم چون با کودکی ما عجین شده ولی برای نسل جدید علاوه بر آن به آثاری با زاویه دید نو و متفاوت نیازداریم که امیدوارم هنرمندان بیشتری وارد این عرصه شده و آثار فاخری با اینم موضوعات را تولید کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار