رئیس پلیس فتای قم هشدار داد؛
رئیس پلیس فتای قم نسبت به کلاهبرداری با ادعای دروغین پرداخت وجه از طریق رسید ساز در فروشگاه‌ها و مراکز خرید هشدار داد. کلاهبرداران پس از استفاده از ایستگاه کارت خوان جهت واریز وجه، شماره کارت قربانی را گرفته و اعلام می‌دارند با استفاده از اپلیکیشن روی گوشی خود قصد واریز وجه را دارد.
کد خبر: ۸۹۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ 13 September 2020

به گزارش تابناک قم، سرهنگ موالی، رئیس پلیس فتای استان قم گفت: برخی کلاهبرداران و شیادان با مراجعه به فروشگاه‌ها و مراکز خرید، پس از خرید محصول و یا کالا با ادعای دروغین واریز و یا انتقال وجه به وسیله اپلیکیشن رسید ساز تلفن همراه خود، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی اضافه کرد: کلاهبرداران پس از استفاده از ایستگاه کارت خوان جهت واریز وجه، شماره کارت قربانی را گرفته و اعلام می‌دارند با استفاده از اپلیکیشن روی گوشی خود قصد واریز وجه را دارد، ولی پیامک واریز وجه برای قربانی ارسال نمی‌شود و شخص خریدار (کلاهبردار) مدعی می‌شود به دلیل شلوغی تراکنش‌ها پیامک ارسال نشده است.

موالی ادامه داد: قربانی با دیدن مشخصات کامل خود روی رسید ساخته شده در گوشی خریدار، به حرف او اعتماد می کند و بعد از عزیمت کلاهبردار از محل، قربانی با کمال ناباوری متوجه می‌شود که این عمل کلاهبرداری بوده و هیچ گونه وجهی انتقال و یا واریز به حساب نشده است.

رئیس پلیس فتای قم افزود: امروزه بسیاری از تراکنش‌های بانکی از طریق اپلیکیشن‌های مالی صورت می‌پذیرد و این از با ارزش‌ترین خدماتی است که بر روی اینترنت ارائه می‌شود، متاسفانه مجرمان سایبری از این فرصت سوء‌استفاده می‌کنند.

این مقام سایبری گفت: فروشندگان با فعال‌سازی سامانه پیامک حساب بانکی خود، از انجام هرگونه تراکنش بانکی و دریافت یا برداشت از حساب بانکی مطلع شوند و بعد کالا را به خریدار تحویل دهند.

موالی با بیان این که فروشنده وقتی رسید انتقال وجه را مشاهده کرد، حتما با موجودی بانک خود چک کند و سپس جنس مورد نظر را تحویل دهد، گفت: وجود شماره کارت و نام شما در رسید به هیچ وجه صحت رسید را تایید نمی‌کند.

رئیس پلیس فتای قم تاکید کرد: اگر پیامک انتقال وجه برای شما ارسال شد، حتما با پیامک‌های قبلی بانک چک کنید که از همین شماره ارسال شده باشد. ارسال پیامک از یک شماره جدید را به عنوان سند قبول نکنید.

سرهنگ موالی عنوان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ درخواست خود را ثبت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار