مسئول رسیدگی به امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع خارجی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: درحال حاضر ۳۵ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی از کشورهای مختلف در مدارس دولتی و غیردولتی این استان در حال تحصیل هستند.
کد خبر: ۸۹۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷ 15 September 2020

به گزارش تابناک قم، محمدرضا اسلامی نسب‌ افزود: تمام دانش‌آموزان اتباع با داشتن مدرک اقامتی معتبر از جمله گذرنامه و کارت در مدارس استان ثبت‌نام می‌شوند و دانش‌آموزانی که مدرک تحصیلی ندارند ثبت‌نامشان پس از تعیین سطح مدیر مدرسه انجام می‌گردد.

وی اضافه کرد: از تعداد ۳۵ هزار دانش‌آموز اتباعی که درقم تحصیل می‌کنند، ۲۰ هزار نفر درمقطع ابتدایی و مابقی درمتوسطه اول و دوم و هنرستان تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد دانش‌آموزان اتباع ساکن در استان قم از کشور افغانستان،‌ ۱۵ درصد از کشور عراق و ۱۵ درصد نیز از سایر کشورها می‌باشند.

اسلامی نسب بیان کرد: حدود ۱۳ درصد دانش‌آموزان اتباع سراسر کشور دراستان تحصیل می‌کنند و این دانش‌آموزان ۱۵ درصد جمعیت دانش‌آموزی قم را شامل می‌شوند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان اتباع درکنار دانش‌آموزان ایرانی تحصیل می‌کنند و در هیچ مدرسه‌ای از یکدیگر تفکیک نشده‌اند.

وی تاکید کرد: شرایط ثبت‌نام، تحصیل و بهره‌مندی دانش‌آموزان اتباع از خدمات آموزشی، پرورشی، مسابقات و المپیادها از پایه اول ابتدایی تا پایه دوازدهم متوسطه دوم با دانش‌آموزان ایرانی یکسان است و هیچ تبعیضی قائل نیستیم.

مسئول رسیدگی به امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع آموزش‌وپرورش قم افزود: برای تحصیل دانش‌آموزان اتباع در استان قم، ۱۳۵ واحد آموزشی نیاز است و سالانه هزینه‌های زیادی از سوی وزارت آموزش‌وپرورش و اداره کل آموزش‌وپرورش قم برای تحصیل دانش‌آموزان اتباع صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: درگذشته سازمان‌های حامی اتباع از جمله کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، شورای پناهندگان ناروی (ان آر سی) و یونیسف کمک‌های موردی برای تحصیل دانش‌آموزان ارائه می‌دادند، متاسفانه از زمان شیوع ویروس کرونا تمام خدمات و اقدامات نهادهای حمایتی قطع ‌شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ مدرسه در قالب ۲۲ واحد آموزشی مختص دانش‌آموزان اتباع کشورهای لبنان، پاکستان،‌ هندوستان، ‌عراق، کویت و افغانستان است و آموزش‌ها با سیستم آموزشی همین کشورها ارائه می‌شود.

در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان با افزایش هشت‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار