مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم از کاهش 68 درصدی تعداد مسافران اتوبوس‌های برون شهری خبر داد و گفت: بخش عمده درآمد اتوبوس را بار جبران می‌کند که اگر بار نباشد صاحبان اتوبوس‌ها ورشکست می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸ 15 September 2020

به گزارش تابناک قم، رضا پوریافر با تشریح تغییرات ایجادشده در سبک زندگی انسان‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: ویروس کرونا تأثیر بسیار زیادی بر حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری گذاشته است، به‌طوری‌که در ابتدای اپیدمی این ویروس اتوبوس‌رانی بسیاری از شهرها تعطیل و سفر مردم یا به تعویق افتاد و یا با اتومبیل شخصی انجام شد.

وی آمار جابه‌جایی مسافران با اتوبوس برون شهر را اعلام کرد و افزود: در 4 ماه نخست سال 98 حدود 708 هزار نفر جابه‌جایی مسافر ثبت‌شده بود درحالی‌که در 4 ماه نخست سال 99 این تعداد به 239 هزار نفر رسیده یعنی جابه‌جایی مسافران با اتوبوس  68 درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم خاطرنشان کرد: پایانه‌های مسافربری برخلاف اتوبوس‌رانی حتی یک روز هم تعطیل نشد و همان خدمات را حتی برای یک مسافر ارائه داده است، به‌طوری‌که خدماتی مانند ایجاد فضای سبز و رفت‌وروب هیچ تفاوتی نسبت به قبل از کرونا نداشته است.

وی با اشاره به اقدامات مختلف انجام‌شده در این دوران عنوان کرد: سازمان پایانه‌ها در سال 99 با چالش‌های گوناگونی مانند پرداخت حقوق پرسنل مواجهه شده است، درحالی‌که نسبت به 4 ماه نخست سال 98 حدود 27 درصد کاهش منابع مالی داشته‌ایم.

پوریافر به بخشودگی اجاره‌بهای ملک‌های زیر نظر سازمان پایانه‌ها اشاره و تصریح کرد: سازمان پایانه‌ها یک سازمان درون هزینه‌ای است اما شورا به دلیل بحث کرونا به مدت دو ماه اجاره‌ها را بخشیده و بااین‌وجود پرسنل اقداماتی را که پیش از کرونا انجام می‌دادند را به بهترین شکل انجام دادند.

وی هزینه‌های انجام‌شده در ایام کرونا را نیز اعلام کرد و گفت: در همین ایام علاوه بر اینکه دو میلیارد و 200 میلیون تومان کاهش درآمد داشتیم، در راستای مدیریت کرونا، سم‌پاشی و ضدعفونی کردن بالغ‌بر 150 میلیون تومان نیز هزینه شده است.

وی نحوه قرار گرفتن مسافران در اتوبوس را  عنوان و ابراز کرد: در یک اتوبوس ۵ مسافر سوار شده و  بخش عمده درآمد اتوبوس را بار جبران می‌کند که اگر بار نباشد صاحبان اتوبوس‌ها ورشکست می‌شوند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با اشاره به پرداخت وام دو میلیون تومانی به رانندگان اتوبوس عنوان کرد: امیدواریم که این ویروس منحوس از بین رفته هرچند که تا ۶ ماه آینده تحقق این امر غیرممکن است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار