استاد حوزه و دانشگاه گفت: حوزه های علمیه و رسانه ملی باید پاسخگوی پرسش های اعتقادی نسل جوان باشد، این پرسش‌ها باید توسط کارشناسان پاسخ داده شود تا جوانان بتوانند اعتقادات خود را اصلاح و کامل کنند.
کد خبر: ۸۹۹۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 16 September 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه سه شنبه در مراسم عزاداری دهه سوم ماه محرم که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) اظهار داشت: ششمین اختر تابناک ولایت در این روایت به سه ویژگی اشاره می‌کنند که هر کسی می‌گوید حداقل در این سه مورد حق با من است.

وی افزود: براساس این روایت از امام صادق(ع) هر کس دین خودش را قبول دارد، دوم تدبیر و برنامه ریزی که هر کس تدبیر و برنامه ریزی خود را می‌پذیرد و سوم هم درخواست‌ها و میل‌ها که در این ویژگی هم هر شخص تلاش دارد تا درخواست‌ها و میل‌های شخصی را بر نظرات دیگران برتری دهد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: باید بخشی از منبرها به تبیین مسائل اعتقادی اختصاص پیدا کند، این امر حتی از پرداختن به مسائل اخلاقی هم می‌تواند مهم تر تلقی شود و یا حداقل این که در کنار مباحث اخلاقی در منبرها مورد توجه باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم عنوان کرد: کسانی در روز قیامت سربلند هستند که دنبال فساد و برتری جویی نباشند.

رفیعی ادامه داد: تشخیص صلاح و فساد در دین مشکل است و هر کس کار خود را درست می‌بیند و حق را با خود می‌داند، در حالی که طبق آیه ای از قرآن کریم این خود خداوند است که فسادگر را از اصلاح‌گر می‌شناسد.

فساد اعتقادی از همه فسادها خطرناک تر است

وی با بیان اینکه فساد اعتقادی از همه فسادها خطرناک تر است، افزود: فساد اعتقادی سبب ایجاد و ترویج صدها جریان انحرافی مانند سامری، خوارج، غُلات، کیسانیّه، یَمانی و برخی عرفان‌های کاذب مانند عرفان حلقه شده و این جریان‌ها امروز نیز گسترده تر از گذشته توسط دشمنان دین دنبال می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: پیامبر(ص) به این دلیل که می‌دانستند پس از رحلت ایشان دکان‌هایی برای مردم باز می‌شود، در همان زمان تکلیف همه را روشن فرمودند و سرچشمه ای مانند قرآن و اهل بیت(ع) به همه معرفی کردند تا همه بتوانند با تمسّک به این دو ثقل، هدایت شده و از گمراهی نجات یابند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و رسانه ملی باید پاسخگوی پرسش های اعتقادی نسل جوان باشد، این پرسش‌ها باید توسط کارشناسان پاسخ داده شود تا جوانان بتوانند اعتقادات خود را اصلاح و کامل کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار