رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم،‌ با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب برای تربیت۱۰ میلیون حافظ کل قرآن گفت: تحقق این مطالبه نیازمند مانوس شدن کل جامعه با قرآن،‌برنامه ریزی منسجم تر مسئولان و مردمی کردن حفظ قرآن در کشور است.
کد خبر: ۹۰۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 17 September 2020

به گزارش تابناک قم، سید محمد صالح نژاد افزود: برای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب، کارهای مقدماتی فراهم شده‌است ولی خروجی که باید این برنامه‌ریزی ها داشته باشند تاکنون نداشته‌اند.

وی مشکلات مدیریتی، ‌نبود متولی مشخص و دولتی بودن را از جمله موانع مهم در رسیدن به این هدف گذاری دانست و اظهار داشت: نداشتن متولی مشخص که از سایر دستگاه ها برای تحقق این هدف گذاری مطالبه گری کند و آنها را پای کار بیاورد از جمله مشکل ها در این زمینه بوده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم،‌ادامه داد: حفظ قرآن باید به یک جریان فرهنگی مردمی در کشور تبدیل شود تا مردم به سمت حفظ و فعالیت های قرآنی روی بیاورند.

صالح نژاد گفت: دستگاه‌های دولتی می‌توانند با سیاست‌گذاری و انگیزه بخشی در بسترسازی این جریان فرهنگی موثر باشند ولی باید اصل کار به مردم سپرده شود.

وی ادامه داد: تحقق مطالبه رهبری در مانوس بودن کل جامعه به قرآن است که تحقق این موضوع به شرط ورود جدی تر مسئولان  وهمچنین  بسترسازی برای مردمی کردن حفظ قرآن  امکان پذیر است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قم در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون ویژه حافظان زیر ۱۰ سال و همچنین طرح تشویقی حافظان قرآن کریم درقم گفت: طرح تشویقی حافظان قرآن کریم از سوی سازمان اوقاف و طی سال گذشته تدوین شد که هدف از آن، تشویق قرآن‌آموزان بوده‌است.

وی افزود: آزمون کتبی این طرح سال گذشته و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد و قرار بود اسفندماه ۹۸ هم آزمون شفاهی برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا، با تاخیر مواجه شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: بر این اساس روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ شهریور ماه جاری آزمون شفاهی این طرح و همچنین آزمون حافظان زیر ۱۰ سال قرآن کریم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا و حداکثر فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

صالح نژاد ادامه داد: در طرح تشویقی حافظان قرآن کریم مخصوص قرآن آموزانی است که موفق شدند طی یک سال گذشته پنج جزء از قرآن را حفظ کنند که در صورتی که موفق به کسب نمره حد نصاب در آزمون کتبی و شفاهی شوند، بدون قرعه کشی و یا محدودیت برای تمام این افراد که موفق به کسب نمره شوند، مبلغی داده می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار