مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه سال گذشته نرخ بیکاری 10 درصد بوده که این نرخ زمستان سال گذشته تک رقمی شده است، گفت: این وضعیت تا اوایل اسفندماه بود اما با شیوع ویروس کرونا با تعطیلی صنعت و برخی کسب و کارها روبرو شد.
کد خبر: ۹۰۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹ 17 September 2020

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی در دیدار آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم با جمعی از مدیران استان که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه 10 اداره‌کل در استان قم زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی محوریت فعالیت‌های این وزارتخانه را در سطح استان دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: اقتصاد ما متشکل از بخش خصوصی، تعاونی و دولتی است و ما تلاش می‌کنیم تا سهم تعاونی که اکنون 5 درصد است را به 25 درصد برسانیم چراکه اقتصاد تعاونی ارزان‌ترین اقتصاد برای اشتغال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: تعاونی‌ها به عنوان سرمایه‌های خرد جامعه می‌توانند در راستای اهداف کلان جامعه تاثیرگذار باشند و به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته بیش از چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان قم داشته‌ایم، تصریح کرد: یک میلیون و 300 هزار نفر در استان قم جمعیت داریم که بیش از 400 هزار نفر زیر پوشش اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

کاویانی خاطرنشان کرد: سال گذشته نرخ بیکاری 10 درصد بوده که این نرخ زمستان سال گذشته تک رقمی شده است. این وضعیت تا اوایل اسفندماه بود اما با شیوع ویروس کرونا با تعطیلی صنعت و برخی کسب و کارها روبرو شدیم چراکه استان قم با توجه به تکیه‌ای که به صنعت گردشگری دارد با ضربه جدی روبرو شد.

وی عنوان کرد: در ماه رمضان نرخ بیکاری به صورت قابل توجهی افزایش یافت اما بعد از ماه رمضان شاهد بازگشت افراد به کار و کاهش نرخ بیکاری بودیم.

کاویانی با بیان اینکه سال گذشته 216 میلیارد تومان تسهیلات به روستاییان اعطا شده است، اضافه کرد: امیدواریم زیر سایه حضرت معصومه سلام‌الله علیها بتوانیم رسالت‌های خود را به شیوه مطلوب در استان قم انجام دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار