با امضای تفاهم‌نامه‌ای با حضور وزیر علوم، ۷۵ هکتار از اراضی سه دانشگاه از استان‌های قزوین، قم و ایلام به پارک‌های علم و فناوری واگذار شد.
کد خبر: ۹۰۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹ 19 September 2020

به گزارش تابناک قم، دکتر منصور غلامی در آیین امضای تفاهم‌نامه‌های واگذاری اراضی دانشگاه‌های قم، بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین و ایلام به پارک‌های علم و فناوری که امروز به صورت حضوری و مجازی در سالن همایش شهدای جهاد علمی وزارت علوم، برگزار شد، با اشاره به عملکرد مفید پارک‌های علم و فناوری در سال‌های اخیر اظهار کرد: در ۸ سال اخیر با توجه به رویکرد جدید کشور در توجه به پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه فناوری‌ها و استفاده از این فناوری‌ها در این مراکز در جهت تولید و اشتغال و ایجاد درآمد، روز به روز بیشتر شده و نمود و اثرگذاری این مراکز هم بارزتر شده است.

وزیر علوم با بیان اینکه یکی از وجوه توسعه آموزش عالی در بخش علم و فناوری، ارائه روش‌هایی برای توسعه فناوری‌ها در زمینه‌های مختلف علمی است، گفت: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد بستر مناسبی برای انجام این امر هستند و هر تلاشی در این مراکز علمی در راستای تحقق این اهداف است.

وی با اشاره به فعالیت مناسب پارک‌های علم و فناوری در سال‌های اخیر با توجه به محدودیت‌های ناشی از تحریم ها گفت: حرکت جوانان و نوآوران و کارآفرینان در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد را می‌توان به یک حرکت جهادی تشبیه کرد که برای ناامیدی بدخواهان کشور و امیدواری مردم برای ساخت آینده کشور به دست مردم و جوانان کشور انجام می‌شود.

دکتر غلامی تصریح کرد: ایده شکل‌گیری پارک‌های علم و فناوری مبتنی بر حضور اساتید و دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی بوده که در کشورهای دیگر هم همین‌گونه است که این امر موجب پیشبرد امور و نتیجه‌گیری بهتر در عملکرد پارک‌ها می‌شود.

وزیر علوم با بیان اینکه حاصل واگذاری بخشی از اراضی دانشگاه‌ها به پارک ها، به نفع پارک‌ها بوده و نتیجه آن سوددهی بیشتر و بهتر به مردم و همچنین محقق شدن اهداف پارک‌هاست، گفت: دوری پارک‌های علم و فناوری از دانشگاه، رفت‌و آمد بین این دو مرکز علمی را بسیار محدود می‌کند، در حالی که اگر پارک در داخل دانشگاه باشد، رفت و آمد اساتید به آنجا خیلی بیشتر انجام می‌شود و حتی دانشجویان هم می‌توانند با سهولت به پارک‌ها رفته و با بخش‌های مختلف آن آشنا شوند و تاثیرگذاری این رفت و آمدها برای دانشجویان در جهت کسب تجربه و انتخاب شغل آینده‌شان بسیار مهم است.

دکتر غلامی افزود: خوشبختانه دانشگاه‌ها اراضی خوبی در اختیار دارند و به همه آن هم نیازی ندارند، ولی در مواقع این‌چنینی به کارشان می‌آید و مجموعه‌ای که شکل می‌گیرد باید با نگاه به دانشگاه‌های نسل چهارم ادامه فعالیت دهد که در این صورت همکاری مجموعه دانشگاه و پارک کاملاً موثر خواهد بود.

وزیر علوم در پایان از روسای دانشگاه‌های قم، بین المللی امام خمینی (ره) و ایلام به دلیل واگذاری بخشی از اراضی این دانشگاه‌ها به پارک های علم و فناوری استان‌های ذیربط تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم‌، توافق‌نامه‌های واگذاری ۱۵ هکتار از اراضی دانشگاه قم به پارک علم و فناوری قم، واگذاری ۳۰ هکتار از اراضی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به پارک علم و فناوری قزوین و واگذاری ۳۰ هکتار از اراضی دانشگاه ایلام به پارک علم و فناوری ایلام به امضاء رسید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار