مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به جایگاه شهر قم در توسعه فضای سبز در چند سال گذشته، گفت: رسیدن به جایگاه سومی در توسعه و سرانه فضای سبز در کشور با توجه اقلیم خشک و کمبود منابع آبی موفقیتی است که شهرداری قم با تلاش و برنامه‌ریزی به آن رسیده است.
کد خبر: ۹۰۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷ 20 September 2020

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان با اشاره به جایگاه شهر قم در توسعه فضای سبز در چند سال گذشته، اظهار داشت: امروز توسعه فضای سبز یکی از شاخصه‌های اصلی توسعه پایدار در کشورها بوده و فاکتور تأثیرگذاری در تأمین سلامت و امنیت روانی شهروندان دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم کاهش آسیب‌های اجتماعی را یکی از مهم‌ترین کارکردهای ایجاد فضای سبز مطلوب در جامعه دانست و افزود: باید به توسعه فضای سبز فراتر از کیفیت سیما و نظر شهری توجه کرده و به آن به‌عنوان عامل سلامت جامعه نگاه کنیم.

جوادیان کسب جایگاه سومی در توسعه فضای سبز را در کشور موفقیتی قابل‌توجه عنوان کرد و یادآور شد: رسیدن به جایگاه سومی در توسعه و سرانه فضای سبز در کشور با توجه اقلیم خشک و کمبود منابع آبی موفقیتی است که شهرداری قم با تلاش و برنامه‌ریزی به آن رسیده است.

وی چالش‌های پیش رو در توسعه فضای سبز شهر قم را موردتوجه قرارداد و گفت: کمبود منابع آبی، فقر خاک، دمای ۵۰ درجه‌ای تابستان‌ها و دوره کوتاه ۱۵ روزه رشد گیاهان در شهر قم بخشی چالش‌هایی پیش روی توسعه فضای سبز شهر قم است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از ثبت سرانه فضای سبز ۲۰.۰۳ مترمربعی در شهر قم خبر داد و تصریح کرد: شهر قم با سرانه ۲۰.۰۳ بعد از شهرهای اصفهان با سرانه ۲۶ مترمربع و شیراز با سرانه‌ای برابر ۲۳ مترمربع قرارگرفته است.

جوادیان سرانه فضای سبز شهر تهران را ۱۶.۵ مترمربع دانست و در مقایسه‌ای سرانه کلان‌شهرها را یادآور شد و گفت: شهرهای اهواز با سرانه ۱۸ مترمربع، مشهد ۱۶.۰۶ مترمربع، تهران ۱۶.۵ مترمربع، تبریز ۱۵ مترمربع و کرج ۱۳.۱۲ مترمربع در جایگاهی پایین‌تری از شهر قم قرار دارند.

وی عملکرد استان قم را در حوزه فرهنگ‌سازی نیز قابل‌توجه دانست و تأکید کرد: توسعه فضای سبز همگام بافرهنگ سازی و تشویق مردم در مشارکت پویا در حفظ فضای سبز ازجمله دغدغه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اجرای پویش مردمی «درخت دوستی بنشانیم» را در سراسر کشور افتخاری برای شهرداری قم دانست و مطرح کرد: جلب مشارکت مردمی در چند سال گذشته به‌خصوص از زمان شیوع بیماری کرونا و فعالیت و استفاده از ظرفیت فضای مجازی یکی از دستاوردهای مهم سازمان بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار