مسؤول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) از فراهم‌سازی امکان بهره‌مندی عموم علاقه‌مندان از کلاس‌های قرآنی و معارفی این مرکز با استفاده از بستر فضای مجازی خبرداد.
کد خبر: ۹۰۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ 21 September 2020

به گزارش تابناک قم، محدثه مؤذن با تشریح فعالیت‌های مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث که به صورت حضوری برگزار می‌شد این مرکز برای نشر معارف دینی و قرآنی و جلوگیری از تعطیلی کلاس‌های قرآنی و معارفی اقدام به راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی در سایت مرکز قرآن و حدیث کرده است که البته کلاس‌های مجازی قبل از شیوع ویروس کرونا نیز در مرکز دنبال می‌شد.

وی با بیان اینکه تمام کلاس‌های قرآنی و معارفی مرکز در سامانه آموزش مجازی بارگذاری شده است، افزود: این کلاس‌ها به صورت آنلاین و آفلاین برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

مسؤول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث تصریح کرد: در کلاس‌هایی که به صورت آفلاین برگزار می‌شود علاقه‌مندان با استفاده از سایت مرکز قرآن و حدیث و بخش آموزش مجازی می‌توانند محتوای کلاس را به صورت ویدئو و صوت مشاهده کنند.

موذن ادامه داد: بهره‌مندی از محتوای غنی، عدم محدودیت زمانی و مکانی و بهره‌مندی از تمام رشته‌های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث که درگذشته به صورت حضوری برگزار می‌شد از مزیت‌های آموزش مجازی مرکز قرآن و حدیث است.

وی افزود: کلاسهای قرائت، حفظ، تفسیر، ترجمه و مفاهیم، صحیفه سجادیه، احکام کاربردی احکام عمومی، مهدویت، تربیت فرزند، سبک زندگی قرآنی، ازدواج و پیش از ازدواج، آداب همسرداری و تغذیه سالم در آیات و روایات بخشی از رشته های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) است که در بخش مجازی برای علاقه‌مندان ارائه شده است.

مسؤول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث اظهار کرد: اگر فردی خواهان دریافت گواهی حضور در رشته‌ها باشد می‌تواند در کلاس به صورت آنلاین ثبت‌نام کند و پس از گذراندن دوره و شرکت در آزمون آنلاین گواهینامه پایان دوره از مرکز قرآن و حدیث دریافت کند.

وی ادامه داد: اگر فردی فقط به دنبال استفاده از محتوای بخش آموزش مجازی باشد با مراجعه به سایت آستان و انتخاب گزینه آموزش مجازی می‌تواند از محتوای مورد نیاز خود در هر ساعتی از شبانه روز استفاده کند.

مسؤول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث افزود: در حال حاضر در رشته تجوید ۲ برای خواهران به صورت آنلاین یک کلاس در حال برگزاری است و همچنین در بخش حفظ نیز برای خواهران دو کلاس به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

موذن گفت: با راه اندازی بخش آموزش مجازی همزمان با شیوع ویروس کرونا نه فقط کلاس‌های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث تعطیل نشد بلکه با راه‌اندازی این بخش برای اولین بار امکان بهره‌مندی گسترده هموطنان سراسر کشور از کلاس‌های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث به عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی و قرآنی کشور فراهم شد.

وی ادامه داد: بخش آموزش مجازی فرصت بزرگی برای نشر معارف قرآنی و دینی با محوریت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در کشور فراهم شده است و این اقدام ضمن توسعه صحن‌های معنوی حرم حضرت معصومه(س) به ساماندهی فضای افسار گسیخته مجازی کمک می‌کند چراکه گروه‌های مختلف سنی و کودکان و نوجوانان با خیال راحت با مراجعه به سایت آستان می‌توانند به صورت آنلاین و آفلاین در کلاس‌ها شرکت کرده و ضمن ارتقای آگاهی‌های دینی از مرکز قرآن و حدیث گواهی پایان دوره دریافت کنند همچنین از آنجایی که پشتیبانی این کلاس‌ها را اساتید مجرب حوزه علمیه قم و علمای برجسته و اساتید برجسته دانشگاه بر عهده دارند معارف ناب دینی و قرآنی در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد و امکان بهره مندی از اساتید برجسته کشوری در رشته های مختلف برای علاقمندان فراهم می‌شود.

مؤذن از ثبت نام ترم پاییزه مرکز قرآن و حدیث برای خواهران علاقه‌مند خبر داد و یادآور شد: ثبت نام ترم جدید از ۵ مهر ماه آغاز می‌شود و تا ۱۷ مهر ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان با مراجعه به سایت مرکز قرآن و حدیث به آدرسqhkarimeh.ir می‌توانند در کلاس‌های مرکز ثبت نام کنند و همچنین علاقه مندان خواهر برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره ۳۷۱۷۵۵۰۵ ۰۲۵ و علاقه‌مندان برادر با شماره ۳۷۷۴۴۸۰۸ ۰۲۵ تماس گیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار