رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از فعالیت ۳۷۱ واحد صنایع تبدیلی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴ 21 September 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، غلامرضا بابایی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به تعداد صنایع تبدیلی استان، گفت: در سال۹۱ تعداد واحد‌های صنایع تبدیلی در آذربایجان‌غربی حدود ۵۰ مورد بود که این میزان هم اینک به ۳۷۱ واحد رسیده است.

غلامرضا بابایی افزود: ظرفیت واحد‌های تولیدی فعال در زمینه صنایع تبدیلی حدود ۷۷ میلیون تن انواع محصولات است و می‌تواند انواع و اقسام محصول استان آذربایجان غربی را تبدیل و روانه بازار هدف کند.

وی اظهار داشت: با فعالیت این واحد‌های صنعتی از سال ۹۱ تاکنون برای ۱۵ هزار و ۴۴۷ نفر از جوانان آذربایجان‌غربی اشتغال‌زایی شده است.

وی اضافه کرد: برای این واحد‌های صنایع تبدیلی ۱۱ هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که رقم قابل توجهی در حوزه صنعت استان به شمار می‌رود.

فعالیت صنایع تبدیلی آذربایجان‌غربی در بخش غذایی

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به زمینه فعالیت واحد‌های صنایع تبدیلی این استان، گفت: این واحد‌ها بیشتر در زمینه صنایع غذایی و کشاورزی فعال هستند.

محمدفاروق گرمیانی اظهار داشت: یکی از بزرگترین مزیت‌های آذربایجان غربی در بحث توسعه صنایع تبدیلی هم مرز بودن آذربایجان‌غربی با سه کشور ترکیه عراق و جمهوری آذربایجان است که در کمتر استانی در کشور وجود داشته و می‌تواند امر صادرات را بسیار تسهیل بخشیده و بازار خوبی برای محصولات این واحد‌های تولیدی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار