استاندار قم گفت: حمایت از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در مسیر تحقق تولید و اشتغال ضروری است.
کد خبر: ۹۰۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۲ 25 September 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در ششمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مدیران باید توجه ویژه‌ای به اجرای مصوبات و ایجاد هماهنگی و رفع موانع در اجرای پروژه‌ها داشته باشند.

استاندار قم افزود: حمایت از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در مسیر تحقق تولید و اشتغال ضروری است و باید مدیران در تحقق پروژه‌های تعریف شده گام بردارند.

وی تصریح کرد: در سال جهش تولید در حوزه های اقتصادی باید به رفع موانع پرداخت، از ابتدای سال تمام دستگاه ها و کمیسیون‌ها، برنامه خود را در جهش تولید ارائه کرده‌اند و پیشرفت کار و پروژه‌ها رصد شده است تا مطابق با زمان‌بندی پیش رود.

سرمست بیان کرد: سه‌شنبه‌ها با حضور میدانی در واحدهای صنعتی و تولیدی در جریان مشکلات بسیاری از تولیدکنندگان قرار می‌گیریم و تغییر در روش‌های تولید و اجرای طرح‌های توسعه‌ای را دنبال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: هر طرح نیمه‌کاره‌ای که ظرفیت لازم برای تولید و اشتغال را دارد باید به پیشرفت مناسبی برسد، همچنین سیاست اقتصادی استان قم در بسیاری از هدف‌گذاری‌ها احداث واحدهای تولیدی به سمت شهرک‌های صنعتی و هدایت سرمایه‌گذاران به این نوع سرمایه‌گذاری است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: زیرساخت های لازم در شهرک‌های صنعتی قم در حال اجراست و بهانه‌ای برای عدم همراهی مدیران در توسعه این ظرفیت‌ها وجود ندارد و باید جهش تولید را در حمایت از سرمایه‌گذار به معنای واقعی عملیاتی کنیم.

وی گفت: در قم بیش از 300 روز آفتابی داریم که فرصتی مهم در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است، در بسیاری از کشورهای پیشرفته در سطح دنیا، سرمایه‌گذاری بر روی انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله اولویت‌هاست.

سرمست افزود: در قم پیگیر اجرای این نوع طرح‌های اقتصادی که دارای ارزش افزوده مناسب باشد، هستیم، هر چند با عدم همراهی برخی از مدیران و ایجاد موانع و پاس‌کاری‌ها عملا اتفاقی نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: جلسات مشترکی میان سه وزارت‌خانه نیرو و صمت و اقتصاد ودارایی برگزار شود تا بتوان برخی از موانع موجود در اجرای طرح‌های اقتصادی در قم را رفع کرد.

استاندار قم بیان کرد: فرصت سرمایه‌گذاری با ایجاد بسترهای مناسب فراهم است و وقتی عملا سرمایه‌گذاری اتفاق نمی‌افتد باید به آسیب‌شناسی پرداخت.

وی عنوان کرد: شعاع 120 کیلومتری در جهت ایجاد واحدهای صنعتی با صدور مجوزهای موردی از سوی هیئت دولت آزاد می‌شود و استعلاماتی از دستگاههای اجرایی همچون محیط زیست اخذ می‌کنیم، با تخریب محیط زیست در روند اجرای هر پروژه‌ای مخالفیم و در امور در حوزه فعالیت‌های اقتصادی از طرفداران محیط زیست هستیم.

سرمست خاطرنشان کرد: مسئولان محیط زیست با همراهی و تعامل لازم بستری مناسب در جهت فرآوری معدن در حفظ اشتغال و سرمایه گذار قدن بردارند.

وی در ادامه نیز اظهار داشت: از اداره کل کار و امور اجتماعی انتظار داریم افزایش سهم متقاضیان اعتبارات کرونایی را مد نظر قرار دهند، چرا که تا پایان مهر مهلت داریم و باید سهم متقاضیان افزایش یابد در این باره بانک ها نیز همراهی بیشتری در پرداخت وام داشته باشند.

استاندار قم گفت: در دوران کرونا،رشته‌ها و فعالیت ورزشی دچار زیان شدند و باید در جهت حفظ اشتغال در این حوزه نیز حمایت‌های لازم اتفاق بیفتد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار