مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در سال جهش تولید با همکاری سایت‌های فروش اینترنتی،‌ این روش عرضه محصول که رونق کسب‌وکار را به دنبال دارد،‌ میان زنان کشاورز در مناطق روستایی استان ترویج می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ 26 September 2020

به گزارش تابناک قم، محمدرضا حاجی رضا بیان کرد: در همین رابطه دوره آموزشی آشنایی با بازاریابی و فروش اینترنتی ویژه ارکان صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی قم در مناطق مختلف استان ترتیب می‌یابد.

وی با اشاره به این‌که مهمترین چالش برای ادامه فعالیت اقتصادی زنان روستایی و عشایری استان نداشتن بازار فروش مناسب برای محصولات تولیدی آن‌هاست، گفت: اکنون با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بازارهای محلی و نمایشگاه‌ها این مشکل پررنگ‌تر شده و نیاز به روش‌های جایگزین همچون فروش اینترنتی محصولات ضروری است.

وی ادامه داد: برای کمک به حل مشکل فروش محصولات تولیدشده توسط زنان روستایی استان،‌ مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی قم اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با ظرفیت بازار اینترنتی نمود که این برنامه مورد استقبال بهره‌برداران قرار گرفت.

حاجی رضا گفت: همچنین با مدیران شماری از سایت‌های فروش اینترنتی دارای مجوز، هماهنگی‌های لازم برای فراهم شدن شرایط فروش محصولات تولیدشده توسط زنان روستایی استان به عمل آمد.

وی بیان کرد: فروش اینترنتی محصولات موجب رونق کسب‌وکار زنان روستایی استان شده و شرایط را برای گسترش سطح تولید ایشان فراهم می‌کند.

۲۶ صندوق اعتبار خرد زنان روستایی با عضویت ۹۰۰ تن در قم فعالیت می‌کند و امکان خوبی برای گسترش حضور زنان روستایی استان در حوزه کشاورزی از این طریق فراهم‌شده است.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم مشغول فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار