در قم هیچ‌گونه راهپیمایی و یا پیاده‌روی نمادین اربعین نخواهیم داشت. برای عزاداری‌های محرم و صفر پروتکل‌های بهداشتی پیش‌بینی‌شده که این قوانین و مقررات در اربعین هم به اجرا گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۲ 04 October 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست استاندار قم، در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به‌صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای عزاداری‌های محرم و صفر پروتکل‌های بهداشتی پیش‌بینی‌شده که این قوانین و مقررات در اربعین هم به اجرا گذاشته می‌شود، امیدواریم متصدیان هیات‌های عزاداری رعایت کنند تا بتوانیم از این موج بیماری نیز عبور کنیم.

وی یادآور شد: در جلسه ستاد ملی کرونا مطرح شد که برای راهپیمایی اربعین هیچ‌گونه مراوده‌ای ازنظر آمدوشد زائران بین ایران و عراق صورت نگیرد و راهپیمایی یا پیاده‌روی نمادین نیز در سطح کشور نداریم.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود افزود:، چون استان‌های مختلف در موضوع کرونا وضعیت متفاوتی دارند به آن‌ها این اختیار داده‌شده که با توجه به شرایط موجود محدودیت‌هایی را اعمال نمایند و برای کسانی که رعایت نمی‌کنند نیز مجازاتی پیش‌بینی‌شده است.

سرمست تصریح کرد: در قم هم با توجه به شیوع بیماری، از روز دهم مهرماه جاری محدودیت‌هایی را ابلاغ، و برخی از صنوف پرخطر و محل‌های پرتجمع را تعطیل اعلام کردیم.

وی اضافه کرد: ازاین‌رو در حوزه اداری برای کسانی که ماسک نمی‌زنند خدمت‌رسانی نخواهد شد و برای متخلفان از این امر و آن‌هایی که به این افراد خدمات می‌دهند مجازات پیش‌بینی‌شده و از طریق هیات تخلف‌ها با آن‌ها برخورد می‌شود.

استاندار قم گفت: در حوزه اصناف نیز کسانی که پروتکل‌هایی بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و یا کسانی که بدون استفاده از ماسک خدماتی را می‌گیرند یا خدمات می‌دهند این تخلف‌ها جرم انگاری شده و مشمول مجازاتی مانند پلمپ و لغو پروانه می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار